Ring

Handling: Efter sin kusin Tomokos mystiska död hör journalisten Reiko historier om att en videofilm dödar de som ser den. Hon börjar undersöka saken...

År: 1998

Daisuke Ban
Kiyoshi Risho
Yuurei Yanagi
Yôko Ôshima

Filmens bästa del: Rädd och gråtande kvinna pratar med man. Mannen: "Skärp dig kvinna!" *smack* Det tyckte jag var hysteriskt roligt, men annars är filmen en stor besvikelse gentemot den amerikanska versionen.

Spegelsyster

Att jag hade sett den amrikanska remaken innan förstörde nog filmupplevelsen en hel del, det blev
mest att jag satt och väntade på skräck-höjdpunkterna som utan undantag var betydligt tamare här.
Mellan dem fanns inte mycket av intresse heller, och det slutade med att jag blev mer uttråkad än skrämd. Jag förstår inte vad folk ser i japansk skräckfilm.

GalnaMee

Gah, den lyckades då skrämma mig! Jag kommer nog aldrig våga se den amerikanska, det vore alltför överdrivet och amerikanskt (oväntat, eller hur?). Jag har fortfarande TV- video- telefon- och brunnfobi. Ser fortfarande tevescenen framför mig hela tiden. Usch.

JAg har nu sett denna ett antal gånger och den är lika skrämmande varje gång. Den är riktigt bra

Silverpilen

Väldigt bra och läskig film! Ring-filmerna är de läskigaste rysare som finns! Den är dock inte riktigt i klass med den amerikanska versionen, men jag var yngre när jag såg USAs version också så det är nog därför.
Kan varmt rekommendera alla filmer i ring-serien till de som älskar läskiga rysare för de är de bästa rysarna jag har sett!!

Klockren femma!

I min mening bättre än den amerikanska versionen. Mer återhållsam och kommer i en snyggare förpackning. Faktiskt intressant att se de båda filmerna eftersom det går se tydliga skillnader mellan dem amerikanska kulturen och den japanska.

Zitrioce

Jag har inte sett den amerikanska versionen av the ring. Och genom det hela så tycker jag att den är tillräckligt bra för att vara japansk. Annars hade den inte nått högre betyg om jag hade sett den andra versionen.

Isko

Jag sitter hela filmen och väntar på att något läskigt eller spännande ska hända.

rednaxela

Detta är originalversionen av the ring bättre och snyggare än den amerikanska versionen.Coola landskap och bra skådespeleri men allt för höga förhoppningar får man inte ha.Slutet var något svalt men det blir ändå en trea.

TobiasF

Jag hade väldigt höga förväntningar när jag rullade igång den här filmen då jag läst mycket gott om den och att den amerikanska var en lagom besvikelse.

Men jag måste faktiskt säga att den här filmen är sämre än den amerikanska, det händer verkligen ingenting och när det väl gör det så är det bara dåligt och fult.

Det är inget fel på skådespelarna och visst är den inte alls lika överdriven men, när ska det hända någonting? Den amerikanska levererar i alla fall lite spänning i jämförelse.

Denna skrämmer mig inte ett dugg vilket den borde ha gjort då jag är lättskrämd.

Det får bli en etta.

Filmen är både i färg och svartvit

Ringu: Kanzen-ban (1995)
Ring: The Spiral (1998)