Ring 0 - Birthday

Handling: Vågar du upptäcka hemligheten bakom legenden? Nu har du chansen. Detta är föregångaren till The Ring.... Här får vi följa denna förbannelse från dess rötter på 50-talet, då en reporter dog under en demonstration av Yamamuras parapsykologiska förmåga. Under åren som följde dog alla journalister som sett uppvisningen. Nu är det sent 60-tal och dottern till den första som dog är ute efter att döda Yamamuras dotter.

År: 2000

Seiichi Tanabe
Chinami Furuya
Gô Shimada

Silverpilen

En till underbar film i fantastiska Ring-serien! Riktigt läskig med bra skådespelare mm. Älskar dessa filmer! Även sorglig och hemsk på många ställen. Roligt också att filmen handlar en del om teater. Jag tycker mycket om teater nämligen och håller själv på med det. Är med i två teatergrupper. Så då är det extra roligt att se filmer som handlar om det. Som tur är dock så händer det inte lika otrevliga saker i mina teatergrupper som det gör i denna filmen! Tack och lov!! Hur som helst så är detta en jättebra film och passar utmärkt som prequel till Ringu!
Får en stark femma!

Klart sevärd och godkänd film. Se den innan första filmen.

the_jobe

Vet inte varför jag inte kommenterat förrn nu.

Ringu 0 är väldigt bra. Det är ingen skräckfilm alls i mina ögon, mer drama. Den är ju inte lika bra som första filmen, men mycket bättre än den andra.
Den ger en väldigt intressant vinkel på historien om Sadako. Om ni sett ettan och tvåan eller bara ettan; SE DENNA! Men se inte denna före ettan!

Helt klart den bästa Ring-filmen som någonsin gjorts i något land! Den här filmen är så gullig och romantisk men samtidigt så sorglig och hemsk på samma gång! Får rysningar när jag ser den!

Jag tycker inte om filmen så mycket.Men jätte dålig var den inte.Jag tycker nog att det liknar mer ett drama än en rysare.Hade hoppats på bättre effekter foto skådespeleri osv.Inte så sevärd film.

Dan banan

Starkare etta.
Onödig del i The Ring serien som bara känns urtrist.
Inga märkvärdiga skådespelare och ett dåligt foto.
Mager story som inte skänker mycket till kalla kårar över huvudtaget.

Inget att se.

JAg tycker filmen var så där. Inget vidare.

Filmen är både i färg och svartvit

Ring (1998)
Ring: The Spiral (1998)