Skojar du, eller?

Skojar du, eller? Köp filmen på CDON

Handling: Djurfångaren Gilly Noble träffar den snygga och trevliga, men sanslöst inkompetenta, hårfrisörskan Jo. De blir kära i varandra och har sex oavbrutet. Lyckan är total ända tills paret på grund av en ödets nyck tror att de är bror och syster.

År: 2000
Eddie Cibrian
Mark Pellegrino
Richard Riehle
Brent Briscoe

nej, inte min slags film alls. töntig och larvig film som med dess komik nästan är skrattretande dåligt. det är synd att Sally Field väljer så dåliga roller nu förtiden.

Jag blev positivt överraskad av den här filmen. Visst är detta en romcom med en del väl slitna klyschor, smått osmakliga skämt och en stundvis extremt korkad handling, men man går inte till överdrift. Detta är ingen Den där Mary (1998) som verkligen gav mig kväljningar. Filmen är mycket söt och underhållande och Gilly och Jo är väldigt rara tillsammans. Skådespelarna är ofta pinsamt dåliga, men det stör inte helhetsintrycket så mycket. Det enda jag verkligen måste protestera mot är att välja Sally Field till rollen som Valdine. Vilken medelmåttig skådespelerska som helst hade kunnat fylla den rollen - Field är så mycket bättre än hon får tillfälle att visa här.
PS: Jag kan inte låta bli att imponeras av Gilly och Jos starka relation - de lyckades bli ihop trots deras katastrofala första möte då hon förstörde hans frisyr, stack honom i kinden och klippte av hans öra. Det är det inte många som fixar.
"One of you had to go, and Jo was already house broken!"

tinytom

En rolig film men ibland går det lite till överdrift med skämten.Rekommenderas dock

chokladberoende87

En mycket skoj film tycker jag!

En rolig, underhållande och oförutsägbar film. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.