I sanningens tjänst

Handling: Bobby Earl Ferguson är dömd för våldtäkt och mord på en tioårig flicka och skall avrättas. Paul Armstrong, professor i rättsvetenskap, ombeds undersöka omständigheterna kring dödsdomen och kommer fram till att Ferguson är oskyldig. Paul Armstrong bestämmer sig för att ta reda på hela sanningen.

År: 1995
Lynne Thigpen
Taral Hicks
Victor Slezak
Kevin McCarthy

En 3+ som film, men en klar -4 i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Buried deep in the Florida Everglades is a secret that can save an innocent man or let a killer kill again.

En helt klart riktigt bra film i sin egen genre. Spännande, snyggt manus och med mycket bra skådespeleri att njuta av framförallt - främst av Connery, Fishburne och Harris. Tyvärr märks det att Connery och Capshaw inte har nån personkemi då de inte övertygar i sina roller som makar - ingen puss alls om ens kram knappt. Men det är en bisak i det hela.
Filmen känns som en intressant Grisham-thriller och därför hamnar den i DVD-samlingen. Detta kan och vill man se om. Jag njuter som sagt stort av bra skådespel.

Trivia: Arne Glimcher took on the directing duties as a favor to Sean Connery, who is a close friend and insisted that he would direct the film.

Frida_OSX

Godkänd men inte mer.

Miss_Archive

Den här thrillern var ju jättebra, och ganska läskig då och då.
Orkar dock inte gå in på värsta historien om _varför_ jag tycker det, just nu.

Rätt så bra thriller med några spännande och ruggiga scener. Både Connery och Fishburne är utmärkta i sina rolltolkningar. Connery som shysst professor och Fishburne som elak polis.
Ed Harris är bisarr, men ändå bra i rollen som mycket galen fängelsekund som Connerys professor hälsar på för att få hjälp i sin utredning. Ett annat plus är att filmen har ett oväntat slut som höjer den från en normal trea till 3,5 i betyg.