Keeping Mum

Keeping Mum Köp filmen på CDON

Handling: Filmen handlar om kyrkoherde Walter Goodfellow (Rowan Atkinson) och hans familj. Hans äktenskap är struligt och hans dotter är inte så oskyldig som han kanske tror. En dag kommer en mystisk gammal kvinna för att jobba som deras nya hembiträde.

Regissör: Niall Johnson
Originaltitel: Keeping Mum
Alternativ titel:Trunk (Original script title)
Ursprungsland: Storbritannien
Liz Smith
Emilia Fox
James Booth

tessan81

"Keeping mum" överraskar med härligt torr humor och roliga karaktärer. Rowan Atkinson och Kristin Scott Thomas är båda två mycket bra. Patrick Swayze verkar ha hittat lite självdistans och gör otippat en bra insats som glassig golftränare. Det är lite som att "Morden i Midsomer" goes sitcom och det blir en fullträff.

issun

wow, detta var verkligen en bra komedi! inget man gapskrattar åt, men sjukt snyggt och bra gjort! mycket bra skådespeleri också!

zarischka

Gillar man inte torr, svart Brittisk humor - bör man hyra något annat än denna film... Om man däremot anser att Miss Marple är veckans TV-höjdpunkt, att humor serveras bäst med medföljande sarkasm och att Maggie Smith är briljant - då är detta rätt val!

Jag skrattade mig halvt fördärvad och imponerades mycket av det suveräna skådespeleriet. En favorit i min filmhylla!

Riktigt rolig och skön stundtals!

Cammie

Hade inte så höga förväntningar inför den här filmen, och oj, vad jag blev överraskad. Keeping Mum är en söt, brittisk komedi med en formidabel Maggie Smith i huvudrollen. Även om filmen är hyfsat förutsägbar, gör skådespelarnas charm och den uppbyggda spänningen att slutet ändå blir en överraskning.

Shadowfax

En något annorlunda och bra film. Jag gillar början av filmen, den mystiska väskan skapar intresse och likgiltiga Rosemary är som pricket över i:et. Utvecklingen därefter är tyvärr ganska förutsägbar, dock med roliga inslag som höjer filmen radikalt. Man känner verkligen igen sig på vissa bitar av familjens problem, och tankarna som går i familjen skulle man garanterat tänka själv under sådana situationer. Skådespelarprestationerna och de små klatchiga skämten, samt den avvikande handlingen, är det som gör filmen och dess betyg.

zarischka

tessan81

Tott

Asså herregud! På filmfordralet står det allt möjligt lovordande om den! Den beskrivs som ett av det bästa inom brittisk humor på länge, länge, länge! Det får en självklart att tänka på gammal brittisk humor såsom Monty Python-gänget och att Atkinson äntligen har bestämt sig för att återgå till sin fenomenala humor i "Inte aktuellt".

Men inte fan! Det var det tråkigaste jag sett i hela mitt liv. Mammafilmernas mammafilm. Det var något jag skulle kunna ta hem till mormor och hon kan tycka den var lite tråkig. Handlingen är så fruktansvärt tråkig och inte på något vis nytänkande. Skrattar jag någon gång i filmen? Nej! Kan man lita på kvinnliga rescensenter på Amelia 50+? Aldrig!

Jag rekommenderar folk att aldrig någonsin se denna! Att ta till facklor och påkar och storma filmbutiker som säljer den. Rowan Atkinson har förfallit allt mer och mer, men så här lågt? Det är ju pinsamt.

lill_saasta

en rätt okej film med en annorlunda roll för Rowan Atkinson för man är van med att se han som Mr. Bean :P lite långtråkig i början men sen på slutet blev den lite bättre. Skulle vilja se min mormor göra såna där saker också ;D