Shrek den tredje

Shrek den tredje Köp filmen på CDON

Handling: När Fionas far dör förväntas Shrek att ta över tronen i landet Far Far Away, men han vill inte ta det ansvaret. Så Fiona, Shrek och Åsnan börjar leta efter en ny kung. Och unge Kung Arthur verkar vara deras bästa kandidat.

Regissör: Christopher Miller Raman Hui

Amy Sedaris
Justin Timberlake
Conrad Vernon
Aron Warner

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Zirgo

Shrek 3 följer samma schema som dom två tidigare filmerna. Med humor och "välkända" figurer i nya situationer försöker filmen berätta en originell fortsättning på historien. Fast jag känner inte helt den samma magin som den första filmen gav. Kanske är det för att man vant sig vid karaktärerna, kanske för att skaparna spinner vidare och inte utvecklar karaktärerna vidare. Jag tror mer på det sistnämnda, och även om man får sig några goda skratt så är det inte något som kommer att ligga som något minnesvärt.
Filmen ligger som en trea, och jag vet inte om jag önskar se fler uppföljare av Shrek. Konceptet har blivit testat, beprövat och lyckat, men nu är det dags att man går tillbaka till ritbordet, eller lägger detta på hyllan.

MonsterMalin

Jag älskar den här typiska Shrek-humorn, och den fortsätter i samma sköna stil in i trean! Modernt blandat med gammalt (utspelar sig väl vid medeltid?) blir helhäftigt med störtsköna soundtracks - som vanligt.

Shrek vill bara leva i stillhet i sitt skitiga skjul i träsket och prutta, rapa och dega hela dagarna, så när plötsligt uppgiften kommer till honom att bli kung får han närmast panik. Men det finns en annan möjlig arvinge! Ska de lyckas övertyga Arthur att bli kung så att de kan få leva lyckliga i alla sina dagar? Men vissa ger aldrig upp; Prince Charming är tillbaka, fast besluten om att hämnas mamsingen, störta Shrek och själv bli kung...

Jag ska erkänna, jag hade inte stort hopp när jag satte mig för att se den här filmen. Ettan var fantastisk, det minns alla, tvåan var en mycket bra uppföljare, men ännu en...? Men jag tvivlade i onödan. Den skiljer sig på sätt och vis lite från de tidigare filmerna, visst, men den är ändå mycket underhållande, fylld med många skratt och en handling som fortfarande håller väl!
Det blir en svag 5:a, för den saknar lite av magin från de tidigare, men som sagt så har den ändå kvalité.

Svag 4:a, men Shrek är alltid Shrek :)

den här känns väldigt svag och det enda som man skratta ordetligt va när fiones pappa skulle dö(?)men det går absolut att se

Lika snygg som dem två första och ganska rolig men den har en tunnare historia.

Var rätt så kul, skrattade flera gånger. Om jag minns rätt så tycker jag att de båda första filmerna var lite bättre. Men Shrek e ju alltid Shrek:)

Sweet_Jenny

Mycket bra, inte lika bra som dem andra filmerna men går att se, flera gånger men inte så ofta. Rekommenderas att ses. Längtar till fjärde filmen, hörde att den skulle komma.

chokladberoende87

Så himla gullig! Skrattade mycket =) Och draken är så himla söt!

Spike

Lite för lam humor för min smak.

Biopremiär: 2007-08-31
Filmen är animerad

Shrek (2001)
Shrek 2 (2004)
Shrek - Nu och för alltid (2010)