Kärlekens slöja

Kärlekens slöja  Köp filmen på CDON

Handling: En uttråkad gift kvinna i 20-talets London hamnar i en medelålderskris. Hon reser iväg för att hitta tillbaka till sig själv, men det hela slutar upp med att hon är otrogen mot sin man. Senare ger hon sig också av till en avlägsen del av Kina för att kämpa mot en koleraepidemi som sprider sig där.

Regissör: John Curran
Originaltitel: The Painted Veil
Naomi Watts
Edward Norton
Liev Schreiber
Diana Rigg
Toby Jones

Copyright Nordisk Film

Definitivt mer Oscarsvärdig än några av de andra filmerna som blev nominerade i de olika kategorierna för 2007 års Oscarsgala. Bra skådespeleri av Naomi Watts och Edward Norton, mycket fint foto, bra musik och en helhet som får en att redan tidigt vara inne i filmen.

En intressant och tragisk historia, men jag tyckte man kastades in lite för fort in i filmen i början, vart lite rörigt, men den bättrade sig senare. Stark tvåa.

Maria007

En vacker film. Fast filmen är en aning tråkig i början vilket gör att betyget sänks. Rekomenderar att se denna film!

Sallee

I över en halv timme, satt jag nästa och sov, för att filmen var så otroligt seg och tråkig. Därefter började det faktist hända saker, och jag kunde inte slita mig i från tv skärmen.
Tro det eller ej, men det här är min första film med Naomi Watts, och även Edward Norton, och jag blev överraskad av dem båda.

Trots att halva filmen var riktigt usel, så gillar jag den andra halvan av filmen, även slutet kändes förutsägbart.

Betyget hamnar på en mycket stark 3:a :)

cheated-hearts

Riktigt bra film, även om den hade en tragisk underton. Vackert filmad och bra skådespelarprestationer gjorde att den blev mysig och inte alls tråkig att se på. Det negativa med den var att precis när det började bli som bäst, tog den slut!

Månsken

en bra film med jätte bra skådespeleri, blev speciellt imponerad av Naomi Watts, Jag tyckte att filmen var lite seg i början men den växte så småningom. Fotot var vackert. Musiken i filmen var nästan bäst tyckte jag.

Bitta

Filmen är ganska dyster, men åh så vacker! Naomi Watts och Edward Norton är underbart duktiga och trots att handlingen är seg kan man inte slita sig...

Gojjo

Det mest passande ordet för att beskriva den här filmen är vacker, för det är den här filmen verkligen trots att vissa scener är smutsiga och råa. Musiken är vacker, miljöerna är vackra, allt är bara vackert. Skådespeleriet är bra, jag gillar framförallt Naomi Watts som är otroligt trovärdig i sin roll. Jag hade gärna velat ha den längre för det verkade finnas så mycket mer att berätta. Slutet var väntat men ändå ovälkommet.

Biopremiär: 2007-03-16