Flight 93

Flight 93 Köp filmen på CDON

Handling: Historien om passagerarna som försökte återerövra sitt plan efter att det blivit kapat 11/9-2001. Planet som sen störtade nära Shanksville, Pennsylvania.

Regissör: Peter Markle

Monnae Michaell
April Telek
Jerry Wasserman
Jacqueline Ann Steuart

Detta är en otroligt stark film som lyckades bli mycket gripande och även spännande, trots att man på förhand visste hur det skulle sluta. Det är precis det som är historiens styrka - alltsammans har drabbat verkliga personer och händelseförloppet har återkonstruerats så nära sanningen man över huvudtaget kan komma då den bygger på samtal som passagerarna ringde till sina familjer och nödanrop till flygplatserna. Dock infann sig aldrig den där riktigt klaustrofobiska och maktlösa känslan som jag inbillar mig att de verkliga passagerarna upplevde helt och hållet, då man ägnade lite väl mycket tid åt dramat som pågick på marken. Det gav tyvärr en ganska orealistisk touch, även om tårarna rann under ett flertal scener.
Filmen är mycket proffsigt castad. De tyngsta rollerna är ju de som befinner sig på planet, som också innehas av filmens allra skickligaste skådespelare. Kort sagt är Flight 93 en banbrytande film om en grupp människor som gjorde den ultimata uppoffringen för andra - en strålande hyllning till kärleken och medmänskligheten.

Wookad

En mästerlig film om det fjärde planet som aldrig nådde sitt mål tack vare passagerarna och personalen. Filmen är mycket gripande, går inte att hålla tårarna tillbaka. Skådespelarinsatserna är mästerliga med tanke på hur okända de ändå är. Skulle ge den en femma om den var lite längre. Det här var mycket bra!

inget ja kommer se om iallafall.den saken e klar

Baijna

En bra och mycket spännande film. Den får en stark fyra.

Bra och gripande film men för sentimental och patriotisk för min smak.

Yasmin

Gillade den här filmen =)

Evenstar_92

Bättre när man ser den andra gången.
Första gången kände jag ingenting för den här, inte en tår eller någonting.
Kände mig inte berörd.
Men andra gången gjorde jag det, dock tycker jag fortfarande bara att den förtjänar en trea, en stark trea.

Hollow_Inside

United 93 är bättre men dne här va oxå bra

chop

Oj Oj vad jag alltid gråter till filmer, den här är INGET undantag. Fantastisk bra. Vad ska jag säga. Väldigt bra gjort. Tycker särskilt om eftertexterna när dem berättar hur dem kanske räddat vita huset.
Fantastiska människor var dem.