Desperation

Desperation Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Detta är en filmatisering av Stephen Kings bok Desperation. En grupp människor befinner sig ute i bushen och blir haffade av en mycket mystisk polis...

Regissör: Mick Garris

Sylva Kelegian
Matt Frewer
Ewan Chung
Alain Uy

Tydlig Stephen King-produktion som jag betygsätter med en snäll tvåa. Jag tycker mycket om hans böcker och har sett flera av filmatiseringarna av dem. Detta är varken den bästa eller den sämsta. Dock snygg film med bra soundtrack och hyfsat skådespel. Tom Skerritt är bäst som John Edward Marinville. Det är befriande att se en film som är så tunn på klyschor som denna. Visst finns det en eller två, men man har skickligt undvikt de värsta fällorna. Denna film är ju gjord för TV, så effekterna lämnar en hel del att önska, men Desperation underhåller helt klart för stunden. Mycket spännande och smått kuslig historia. Har du svårt för spindlar och andra slingriga fanstyg blir det ännu bättre.
"You have the right to remain silent. If you choose to not be silent, everything you say can be held against you in a court of law. You have the right to an attorney. I'm going to kill you. If you cannot afford an attorney, one will be provided for you. Do you understand your rights as I've explained them to you?"

lindajjj

3+. Jag älskar verkligen Stephen King, ingen kan berätta "spökhistorier" som han... Filmens första halva är suveränt spännande, men som alltid med den här typen av film är det lite svårt att knyta ihop säcken ordentligt och få in en riktig fullträff. Nåväl, en klart underhållande och stundtals gastkramande filmstund som absolut rekommenderas!

Life_is_so_blue

Liknade Chainsaw massacare men, ack den hade för mycket dåliga moment för att bli bättre.
Dock hade den givande moment som kändes som att där man tänkt igenom.

Suger den är värdelös!Allt är dåligt med filmen.

Bättre till en början, sedan blev den bara segare och segare. Synd på en annars så bra start. Godkänd.

superhero

Denna filmen är nog den sämsta rysaren jag har sätt. En löjlig sheriff som byter skeppnad hela tiden, en "ond" själ, Tak som tar över alla. och mitt i detta, en liten kille som försöker rädda alla genom att tala om att gud är den rätta. NEj, usch denna filmen slösade jag bort 69 kronor på.

lindajjj

Hollow_Inside

En väldigt stark 3:a. Boken var riktigt bra och de var filmen oxå bortsätt från någon scen som mest kände tillgjord men allt annat va bra faktiskt. King är trotts allt bäst så