Guide To Recognizing Your Saints, A

Guide To Recognizing Your Saints, A Köp filmen på CDON

Handling: Dito är en grabb som bor och växer upp i Astoria, New York - i slummen. Där han och vänner rör sig inom brottsliga kretsar. Dito överlever sina vänner som antingen dött eller blivit knarkare, han försvinner och kommer tillbaks när han är äldre och hans pappa är döende. Han upptäcker dessutom att Astoria inte är som det var förut, att mycket har förändrats.

Regissör: Dito Montiel
Dianne Wiest
Channing Tatum
Eric Roberts

Copyright Atlantic Film AB

Bra skådespelare i en liten film med mycket tyngd. En liten doldis. Stark trea!

Vet inte riktigt..Tycker inte den tilltalade mig särskilt mycket. Bra skådisar, dock.

DuskBringer

Irrationell klippning, goda skådespelarinsatser och ett bra soundtrack. Men konflikten känns tunn. Stark trea.

Lakriitz

En helt otrolig film,

grym snyggt gjord med en färg och kamera som gör hela filmen. jag gillar alla karaktärer och mångfallden av dem. A Guide To Recognizing Your Saints är otroligt gripande och vacker i all smuts som visas.

Monokel

En helt otroligt gripande berättelse. Så pass att jag grät som ett litet barn stora delar av filmen. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det var som gjorde filmen fantastisk.

Det är nog den bästa drama-filmen jag sett sedan "A love song for Bobby Long".

Så stora grattis till Er som ännu inte sett filmen.

En snyggt gjord film av regissören Dito Montiel, som till och med skrev en bok innan han gjorde film av berättelsen om hans liv. Shia LaBeouf glänser i huvudrollen som Dito liksom Robert Downey Jr. gör som Dito D.Ä. Kameran är lika intensiv och skakig som livet på New Yorks tuffa gator. Kameramännen lyckas fånga varenda person i ett rum och man fångar upp varenda ord de säger. Istället för trista dialoger kommer de nu i massor och det känns som att man sitter i rummet när allt sker.

Fotot är som sagt mycket bra och GTRYS lyckas också bli lite av en artfilm med sekvenser som stoppar allting, låter dialogen fortsätta medan kameran i stumhet fångar New Yorks gator. GTRYS är en film med klass. Den har bakrund vilket gör intresset större för tittaren. Dock så är filmen på tok för kort för att riktigt övertyga. Karaktärerna får aldrig ett djup som man kan ta emot och förstå, förutom Dito och hans pappa står alla andra bara i bakrunden. Jag hade velat se mer av Ditos senare liv och hur hans liv blev i Kalifornien, det är ju trots allt honom filmen handlar om.

Våld, sex, droger och känslor. Snyggt förpackat i en vacker film med snyggt foto, sköna pauser man kan andas ut under och till det lite god musik. Det gör A, Guide To Recognizing Your Saints till en väldigt bra film.

Biopremiär: 2007-04-20