Experimentet

Experimentet Köp filmen på CDON
4,0

Handling: En forskare på Harvard experimenterar med att sänka ned sig själv i en vattentank, för att regregera till ett tidigare stadium i mänsklighetens utveckling. Det går inget vidare, tills han lägger till en drog som använts av en av ursprungsbefolkningarna i Sydamerika för att uppnå samma syften...

År: 1980
Adriana Shaw
Martin Fiscoe
Olivia Michelle

Rymdis

För den som gillar semi(eller pseudo-)vetenskapliga spekulationer är denna film en pärla. Samtidigt kan den nog också tilltala mer flummiga människor, med allt vad den innehåller av hallucigena droger och forskare som förvandlas till grottvarelser.

Mycket bra sf, helt enkelt, men kanske inget som tilltalar den som inte känner igen sig i beskrivningen ovan. Tror jag.

En intressant film helt klart och William Hurt har alltid tillhört de skådespelare jag gillar mer än många andra. Men då jag inte är en flummig person så kanske jag inte uppskattar detta lika mycket som andra. Det är hur som helst en intressant film och har en del bra scener.

Rymdis