TMNT

TMNT Köp filmen på CDON

Handling: Underliga saker händer på New Yorks gator, och Turtles behövs mer än någonsin, men Raphael, Donatello, och Michelangelo har blivit vilsna och splittrade. Det är nu upp till Leonardo och zen-mästaren Splinter att återförena Turtles.

Regissör: Kevin Munroe
Originaltitel: TMNT
Alternativ titel:Teenage Mutant Ninja Turtles (lång titel )
Alternativ titel:T.M.N.T.
Kevin Smith
Laurence Fishburne

Copyright Nordisk Film

Corpral EVIL

Kan bara börja med att säga att TMNT äger! Blev lite fundersam när jag hörde att den skulle vara animerad men efter sätt några min blev skaparna snabbt förlåtna ändå! Väldigt kul att några lite kändare skådespelare gör några röster inte till nån turtel med ändå. Bra film och värdig uppföljare till den gamla med lite mer "Vågad" Story än jag trodde den skulle ha. En klar 4:a! går från 3-4 för turtles kommer alltid ha en speciel plats i våra själar ;P!! (se filmer med det Engelska talet för f-n! Det ska man alltid göra)

Det här är en film med de gröna barndomshjältarna - turtles. Blev aningen överraskad över hur den var animerad, men efter man vant sig vid stilen så tänker man inte på det. Ett kärt återseende för egen del alltså, även om jag tycker att storyn är lite för rak och tv-spelsaktig. Kunde helt klart ha bjudit på fler överraskningar. Hjärnan säger tvåa, hjärtat säger trea. Kompromissen får bli en svag trea.

Synd att jag såg den med svenska röster. Jag hoppas att betyget höjs när jag väl sett den amerikanska - originalet - versionen. Detta är nostalgitrippen jag väntat på. Det är snyggt utfört, lockar fram barnet i mig och det funkar för både barn och vuxna. Men tipset är att vänta på de amerikanska rösterna, för något går snett när Michael Nyqvist samt fler felplacerade röster gör narr av något så extraordinärt som "Teenage Mutant Ninja Turtles".

Ajice

Rolig och fartfylld film, fullspäckad action men även hurmor, det är verkligen konstigt. Men man behåller den charmiga turtles-känslan som vi inte kan motså men i snyggare tecknad tappning. Jag älskar detta schysta gäng turtlar! :3

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bra och underhållande. Dock inte lika bra som dem gamla goa men ändå bra. Hög nostalgi faktor.

nostalgi!kan man lungt säga..jag såg turtles som barn och alltid älskat turtles så förvätningarna va skyhöga och jag vart inte ett dugg besviken..bra story och animerat men det enda som gör att det inte blri en femma e att det jag såg den dubbad..vilket jag inte skulle ha gjort men nästa gång jag ser den ska jag inte se den dubbad och då kommer det bli en femma kan man nog säga..

en stark fyra

helt okej, men blev lite för mycket med monster och så tycker jag. Får en 3:a

DuskBringer

Det här är nostalgi på hög nivå. Det var en synnerligen behaglig känsla att få återse mina små gröna hjälte-paddor från barndomsåren och jag satt och smålog genom hela filmen. Actionscenerna är tuffa och hisnande och soundtracket är riktigt bra. Röstskådespelarna gör också bra ifrån sej och storyn är det inget som helst fel på. Jag skäms inte ett ögonblick över att ge denna nostalgitripp en välförtjänt fyra. Cowabunga, liksom.

chokladberoende87

En helt okej film, kul med tecknat!

Biopremiär: 2007-03-30
Filmen är animerad

Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)
Teenage Mutant Ninja Turtles II - Kampen om Ooze (1991)
Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993)