Teenage Mutant Ninja Turtles

Handling: Vi får nöjet att träffa Donatello, Rafael, Michelangelo och Leonardo, de gröna och sköna ninjasköldpaddorna som älskar pizza över allt annat. Helst med jordnötssmör och sylt! Nödvändig kost när de ska tackla den nya brottsvåg som sveper över New York, igångsparkad av den ondskefulla Shredder och hans armé av svartklädda krigare. Äventyret kan börja! Cowabunga!

År: 1990
Sam Rockwell
Kitty Fitzgibbon
Louis Cantarini
Joe D'Onofrio

Detta är en larvig film som ändå är seriös och håller sig på ett rakt spår, jag tänker jämföra den här filmen med Super mario bros som båda påminner mycket om varandra och jag måste säga det att även om detta är fult så är det seriöst och bra, definitivt underhållande. Nej, det blir aldrig särskilt larvigt i filmen, kanske när sköldpaddorna kommer med så onödiga repliker och bara larvar sig, men de är bra gjorda och har roliga röster. Detta är en säker långfilms-version av Turtles, som jag är ett litet fan av, eller åtminstone bra. Filmen fick två uppföljare, den första av dem var bra, den andra tenderade att bli lite för larvig ibland.

Måste varit riktigt pårökta hjärnor som lanserade idèn med Turtels. Men i själva verket är det smått genialt dessutom. Ninja sköldpaddor som älskar pizza och har en mästare som är en förvuxen råtta är extremt underhållande. Dessutom så är det lite hyllning till samurai genren känns det som. Somliga vinklar är direkt hämtade. En tripp tillbaks till en tidig favorit, 3+.

Haha...den här var skrattretande dålig. Går den överhuvudtaget hem även hos 5 åringarna ?

En 2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ser denna första gången nu 150914. Jag var 16 när den kom, och missade den av nån märklig anledning. Jag har sett 2014 års nyinspelning med CGI-turtles. Och jag tycker den senare är bättre.
Let's face it! 1990 års version är rena barn-TV:n! Trots speciella sköna vibes som bara filmer från 1980/1990-talen kan ha. Och kanske just därför att nostalgin för mej uteblir då jag ser denna folkligt populära Box Office-film först när jag är 41.

Charmig, varm, underhållande och fjantig.

Bra, bättre än väntat. Får en 3:a

Pesole

Är en riktigt bra film, som jag verkligen älskar hur mycket som helst!!

En underhållande och skön film.

Rune

Skön för att allt är så dåligt. Masker slagsmålen ja allting känns bara så B.

Teenage Mutant Ninja Turtles II - Kampen om Ooze (1991)
Teenage Mutant Ninja Turtles III (1993)
TMNT (2007)