Familjen Macahan

Western:

Western:
4,2

Handling: Året är 1861 och inbördeskriget håller på att bryta ut. Familjen Macahan vill ta sig västerut för att starta ett nytt liv. Deras egensinnige farbror Zeb visar dem vägen. Men det är en lång och farlig resa...

År: 1976
Bruce Boxleitner
Vicki Schreck
Victor Mohica
Gene Evans

En av de absolut bästa miniserierna som gjorts. Familjen Macahans öden har nästan blivit en landsplåga då den i princip visas årligen på någon TV-kanal. Men vem kan någonsin tröttna på den gamle och stenhårde Zeb Macahan, mannen som haltade sig fram genom serien med sin fransiga och genomsvettiga skinnoutfit. Första året var bäst sen blev serien något sämre vilket gör att den inte får full pott genom alla säsonger. Första säsongen är dock en klockren och sällsynt femma.

Sallee

En underbar serie, som jag följt ett par gånger
som jag kan se om och om igen.
Mycket bra skådespelare och en perfekt handling som berör en, ni som inte har sett denna bör verkligen se den, :)

die_hard

oj oj oj vilket mästerverk denna film är!

frida_n

Bästa serien, helt klart! james arness är klockren som zeb och bruce(luke) är ju så jäkla snygg! har sett den här serien varenda sommar då den brukar sändas och om den sänds någon gång i framtiden så se den!