Day of the Dead

Day of the Dead Köp filmen på CDON
1,8

Handling: En småstad i USA invaderas av smittbärande varelser och invånarna måste kämpa mot horderna...

År: 2008
Regissör: Steve Miner
Originaltitel: Day of the Dead
Alternativ titel:Day of the Dead: The Need to Feed (DVD-titel USA)
Ingår i tema: Zombies

Matt Rippy
Stark Sands
Hugh Skinner

Copyright Millennium Films

Oops, vilken pinsam film Steve Miner gjort! Nog trodde jag att detta i alla fall skulle vara liiiiite bra med tanke på vilka filmer han gjort tidigare. Här öser man på med slakt av zombies och absolut INGENTING är läskigt. Jag satt faktiskt och undrade om detta var ännu en del i filmserien Return of the Living Dead. Riktigt komiskt ibland.

Allt görs verkligen helt fel. Inget djup i karaktärerna, man bryr sig inte ett smack om dem och de beter sig idiotiskt. Fotot är uselt för att vara den höga budgeten. Effekterna är mestadels dåliga med tanke på budgeten. Alla zombies rör sig som om de skitit på sig och samtidigt tagit uppåttjack så de blivit helt speedade.

En knappt uthärdlig men stark etta får denna påkostade kalkon som inte har mycket med det dåliga originalet av Romero att göra. Suvari älskar jag oftast, men det här är nog första gången hon är riktigt felcastad.

Små läskig zombie film men inte lika bra som orginalet samt så inget vidare skådespeleri här.

Yasmin

Skådespeleriet var väl ingen vidare bra, men annars var väl filmen helt ok. Finns mycket bättre zombie rullar.

ett av det sämsta zombies filmer jag har sett ever

Sallee

Kan väl inte påstå att det här är någon höjdare till film.
Och har väldigt svårt att kunna ge den här filmen ett godkänt betyg om det inte vore för skådespelare som Mena Suvari och Nick Cannon. Däremot var det en spännande film, men de sista minuterna tycker jag hade kunnats göra iallafall lite bättre.
Får väl hoppas på att originalet är betydligt bättre.
Betyget hamnar på en 2:a

Helt okej,om man bortser från att den liknar många andra filmer av samma genre så är den riktigt bra.Bra effekter bortsett från en del scener där effekterna var som i ett spel.Helt okej skådespel fast även ett minus på att dom karaktärerna även här liknar karaktärer från många andra Zoombie rullar.Fotot var inte det bästa heller,men det håller.Ett plus är att man lever in sig i filmen i mitten och så fortsätter det rullen ut sen.Klar trea!

Dan banan

Jag är inte vidare imponerad.
Antalet uppföljare till vår gamle favorit Romeros filmer gör vår tid förvirrande.
Det här är då en ren remake av den äldre Day Of The Dead från 1985.

Det är svårt att skryta över skådespelarna, och angående Mena Suvari så har faktiskt uncle_funk värlidgt rätt.
Det här ät tydligen den första filmen hon deltar i med utstrålning.
Man kan fråga sig vad filmvärlden ser i henne, då hon varken är märkvärdigt skicklig eller märkvärdigt vacker.
Effekterna är en stor besvikelse tyvär, svårt att inte genomskåda.
Musiken ser man inte mycket av och fotot breddar inte ut sig tillräckligt nog för att jag ska kunna kalla det bra.
Handlingen är ointressant, för det mesta griper kännslan av rastlöshet tag i benen mina.
Miners zombies är dåligt efterskapade, man känner inte igen den klassiska varianten av dom vilket är tråkigt.

Tack vare den ynka spänningen som ligger i botten kan det liknas vid en tvåa i betyg.

Day of the Dead (1985)