Mr. Beans semester

Mr. Beans semester Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Mr. Bean åker på semester i södra Frankrike, men det tar inte lång tid innan hysterin börjar...

Regissör: Steve Bendelack
Emma de Caunes
Jean Rochefort
Karel Roden
Pierre-Benoist Varoclier

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Det här är den andra långfilmen med kultfiguren Mr. Bean och den här gången ska han åka på semester. Egentligen en ganska missvisande titel eftersom han aldrig är på semester under hela filmen utan snarare på väg till den. Annars tycker jag att det var förvånansvärt långt mellan skratten. Även med Bean-mått mätt så är det här inte godkänt. Bean, anser jag, ska få för sig korkade idéer och i vardagliga situationer lyckas försätta sig i en svår sits. Här är det bara med en sådan "klassisk" Bean-scen.

Resten är på sin höjd småkul, men framför allt trögt. Man känner av bristen på nya idéer, eftersom man har sett flera av scenerna förr, bl.a. den då han försöker muntra upp ett barn. Filmen är inte urkass på något sätt, men sätter man sig och ser en Beanfilm har man vissa förväntningar - den här uppfyllde inte dem och därför kan betyget inte nå upp till godkänt.

Sämre än förra långfilmen, långt sämre än den klassiska, fantastiskt roliga tv-serien. Nu irras det omkring i 1 timme och är småkul. Början av filmen är rolig och jag är glad att åter få se Mr. Bean. Resten av filmen sköljer bort den tanken när han inte gör annat än irrar omkring och larvar sig.

Detta är fånigt, vanligt och slutet utspelar sig på en plats dit Mr. Beans semester aldrig kommer - Cannes filmfestival. Nåja... En scen är som sagt väldigt bra, men det slutar där.

Den här filmen var roligare än första filmen. Dom hade lyckats med flera saker. Bland annat var det mycket mer humor i den här filmen. Dom insåg väll att dom måste komma på mycket mer skämt i en långfilm än en kortfilm. Dessutom erbjuder en semester mycket mer roliga möjligheter för manusförfattarna än vad en konstgalleria gör. Favoritscenen var när han mimade till CDspelaren på torget. Hahaha!! Fan vad jag skrattade då alltså...:)

Nikita

Till en början hade jag vissa farhågor, men filmen blev efter ett tag ganska bra. Bättre än sin föregångare, tycker jag.

sara-H

STARK fyra, superrolig!

Mr Bean ute i vida världen är inte det minsta roligt.

bananasplit_96

Man kanske inte gapskrattar hela tiden, men jag tycker ändå att filmen håller måttet, när han gör bort sig på klassiskt Bean-maner. Jag tänker nog rekommendera filmen. Ett extra plus för pojken Stepan (eller vad han nu hette!), en av huvudrollsinnehavarna, som jag tycker spelar mycket bra.

Mr. Bean, så klockren... får en svag 4:a

Spike

Är man uttråkad och trött på ett flygplan funkar den, men annars är den inte ett dugg bättre än den första filmen.

Pesole

Älskar denna film, den är kul att titta på. Jag älskar den väldigt mycket, han är verkligen knäpp i huvdet.

Biopremiär: 2007-03-30

Bean - Den totala katastroffilmen (1997)