Kärlek på hal is - Jakten på guldet

Sport:

Kärlek på hal is - Jakten på guldet    Köp filmen på CDON
Sport:
2,2

Handling: Det slår gnistor när den ambitiösa konståkerskan Jackie (Christy Carlson Romano) börjar träna tillsammans med inlineåkaren Alex (Ross Thomas) i uppföljaren till konståkningsklassikern "Kärlek på hal is". Medan de tränas av Jackies föräldrar som är olympiska medaljörer, försöker det omaka paret att stå ut med varandra både på och utanför isen i sin strävan efter OS-guld. Men när tävlingen närmar sig börjar det hetta till både på isen och mellan paret.

Regissör: Sean McNamara
Originaltitel: The Cutting Edge 2: Going for the Gold
Christine Lakin
Christy Carlson Romano
Ross Thomas

Sallee

Kärlek på hal is - jakten på guldet är den andra filmen av tre. Ettan är bäst med Moira Kelly & D.B. Sweeney men den här funkade även denna. Tyckte att den var underhållande och något bättre än den sista filmen. Skådespelarna är bättre även i denna än sista filmen. Det jag tyckte var synd var att inte Moira Kelly & D.B. Sweeney fick vara sina roller som föräldrarna. Tyckte heller inte att den var lång tråkig, men efter att ha sett de två andra filmerna så kan man nästan lista ut vad som händer i denna också. Ganska förutsägbar !

Betyget hamnar på -3

nja... första gången var den bra och jag charmades av den häftiga scenen i slutet av filmen, men annars är det bara en typisk förskylnings-slötittar-film

Gojjo

Tyckte till en början jättemycket om den men så såg jag den första filmen och när jag sedan såg den här igen kändes den inte alls mycket att hurra för. Den har några scener som var rätt roliga men den var också rätt löjlig. Framförallt att den verkligen försökte efterlikna den första men kom inte alls nära. Alla händelser som fanns med i den första filmen är exakt desamma här, verkligen alla, bara att det är en mer modern tappning, men hur onödig känns då den här filmen när man gör den likadan som en film som redan finns. Underhållande men de hellre den första. Den rekommenderar jag.

Kärlek på hal is (1992)
Kärlek på hal is - Chasing the Dream (2008)