Kärlek på hal is

Sport:

Kärlek på hal is  Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Kate Moseley är en rik och framgångsrik parkonståkare som vill vinna OS-guld, men hennes krävande attityd driver bort alla tänkbara partners. Som en sista lösning letar hennes coach upp Doug Dorsey, som var en lovande hockeyspelare innan han skadade sig. Men de två kommer inte alls överens men måste lära sig att samarbete om de ska kunna nå sitt gemensamma mål att vinna guldmedaljer.

År: 1992
Terry O'Quinn
Roy Dotrice
Dwier Brown

Gojjo

För mig personligen är det här världens mysfilm. Jag tycker jättemycket om dramakomedier med lite romantik och älskar sport så det här är i stort sett perfekt. Sen är det också mina favoritsporter, konståkning och hockey som porträtteras här. Den är väldigt lättsinnig och underhållande, kemin är underbar dem emellan. Kan säkert se den här om och om igen vilket jag ska.

Sallee

Kärlek på hal is eller som den egentligen heter The Cutting Edge är en mycket härlig film, lite förutsägbar men helt klart en mycket skön rulle. Jag gillar den faktiskt och tycker även om skådespelarna, konståkningen och så även handlingen.
Får hoppas att uppföljarna är något att ha...

Betyget hamnar på +3

Gojjo

Kärlek på hal is - Jakten på guldet (2006)
Kärlek på hal is - Chasing the Dream (2008)