Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer

Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Fantastic Four håller som bäst på att försöka komma tillrätta med sina inte helt problemfria nya roller som nationens superhjältar när ett nytt hot dyker upp i den mystiska Silver Surfer. Situationen blir allt värre när deras nemesis Dr Doom även blandas in i spelet och superhjältekvartetten får återigen ta till all sin kreativitet och sina superkrafter för att bekämpa ondskan.

Regissör: Tim Story
Originaltitel: 4: Rise of the Silver Surfer
Alternativ titel:Fantastic 4 - Silversurfaren
Alternativ titel:Fantastic Four 2 (söktitel )
Jessica Alba
Doug Jones
Stan Lee

Copyright Twentieth Century Fox

Korkat. Fånigt. Barnsligt.

Visst är det trevligt med serietidningar. När en skurk blir slagen på käften och samtidigt säger "Ahh, han slog mig och jag faller mot marken". Det är både humor och action.

Nu i filmformat skiljer det sig dock. För det första så finns inte charmen här. Istället för malplacerade tankebubblor finner vi istället trista oneliners och korkade scener som inte på något sätt tillför något, alls, relevant till handlingen. Hälften av filmen är "humor" som inte har med "Silver-surfaren" att göra. Det är skojerier på dansklubbar, fånerier på bröllop och ändlösa och tråkiga repliker. Den enda som får till det är Big Ben men han får inte mycket sagt, det ska ni veta.

Special-effekter är något man nu för tiden inte alls behöver nämna. Alla filmer ser lika bra ut (bortsett från 300 och Spider-Man filmerna) fast detta ser ändå trist ut. Snyggt kanske, men aldrig, aldrig spektakulärt. När Spider-Man tar sig an två fiender samtidigt, då är det häftigt. Men när fyra lirare med superkrafter försöker spöa en flygande silver karaff så blir det bara fånigt.

Fånigt, mesigt och dålig humor. Första filmen var ok, men bara ok. Nu har det gått för långt.

"Get your fucking hands off my comic book you filthy movie producer before i cut em' off with my dick!"

kanske bättre än ettan men fortfarande så dålig att de är sjukt! så många lösa trådar och handlösa skämt som inte höjer. filmen är alldeles för hastig i sina drag, jag tyckte filmen var tråkig och den gav mig ingen vidare upplevelse

kaj08

För mig var det en stor överraskning att det skulle spelas in en uppföljare till Fantstic Four som kom för 2 år sedan. Den filmen var ju inget utöver det vanliga och den fick dessutom ett riktigt uselt mottagande. Jag tycker dock den filmen var helt ok, ifall man tog den på rätt sätt. Den här uppföljaren däremot tycker jag dock var betydligt sämre. Skämten och den goda stämningen som fanns i 1-an finns inte alls i den här rullen. Dessutom är storyn rätt tunn och löjlig, så betyget blir en svag svag 2-a.

Ganska underhållande uppföljare. Inte lika bra som första filmen men snygga effekter.

Jättebra film mycket fart, bra skådespelare...

oj vilken kritik. Jag tyckte iaf om den :) tycker den va lika bra som ettan även om uppföljare brukar vara lite svagare men den här va mycket bra :)

nej nej och åter nej..tyckte ettan sög stort och så kommer denna film som suger ännu mera

alexback

Jag tyckte den först filmen var klart se värd... denna är mest en seg historia.
Som känns lång och jag tappade intresset ganska fort..
Det var ingen höjdare..

lika bra som den första filmen den är spännande!

MaliciousDelight

Den här är en lätt film att se. Väldigt lättsmält.
Men den var skitkass.
Underkänd.