Fantastic 4

Handling: Teamet i Fantastiska fyran består av Reed Richards/Mr. Fantastic som kan förlänga sin kropp; Susan Storm/Osynliga Flickan, som inte bara kan bli osynlig utan även kan använda sina krafter på andra föremål; Johnny Storm/Facklan, som kan skjuta eld från sina fingertoppar och Ben Grimm/Big Ben, en missformad man med övermänskliga krafter. Tillsammans bekämpar de den onda Dr. Doom.

Regissör: Tim Story
Julian McMahon
Kerry Washington
Stan Lee

Copyright Twentieth Century Fox

Det här är en serietidningsfilm från Marvel som inte sticker ut från mängden. Några människor får övernaturliga krafter där en av dem givetvis blir ond och ska ta över världen. Den här filmen följer alla mallar som finns och det enda som lyfter den här filmen är det färgsprakande ögongodiset.

SvenskaFilmNörden

Sådär, lite överdrivet, men mycket underhållande. Manuset sticker väl inte ut från mängden av action-filmer, men det duger och skådespelarna sköter sig hyfsat, men ibland lite överdrivet som sagt. Bra scener, mycket specialeffekter som det ska vara i en sådan här film.

Den får en stark tvåa, inget speciellt, bara underhållning för en stund. Ingen film som sätter sig i skallen. Rekommenderas att ses om man inte har något att göra.

jag_mandis

Sån fantastisk humor !!

*Rysningar* Det här är inte bra film. Inte alls. Finns ingen själ i den. Naket och avskalat och dåliga skådespelare.

dålig serietidnings film..det enda som gör att det inte blir en etta e jessica albas tighta kläder:=)

movie-king

bra fst lite plastig på något sätt.
har inte sett tvåan än

crack_of_dawn

Godkänd underhållning för en kväll, men inget jag längtar efter att se om...

En rätt underhållande film, händer saker hela tiden. Dock är det ingen story som intresserar mig sådär jättemycket, så det får bli en tvåa i betyg.

En bra film men riktigt snygga special effekter.

Biopremiär: 2005-07-13

Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer (2007)