Den vilda jakten på lyckan

Den vilda jakten på lyckan Köp filmen på CDON

Handling: Alla krig utkämpas som bekant inte på slagfältet... Välkomna in i äkta paret Roses en gång så välordnade vardagsrum och upplev stridens hetta när deras 17-åriga äktenskap brakar ihop!

År: 1989
Mary Fogarty
Rika Hofmann
Patricia Allison

sara-H

Om den här filmen kan jag inte säga något eftersom man kan säga att jag bara inte förstog något. Den får en Svag 1:a

Mr. & Mrs. Smith skakar förorten och hänger sig med liv och lust åt ett krig som aldrig kommer att ta slut. Detta förstår jag inte alls. Min syster hävdade att detta var en fortsättning på filmerna Den vilda jakten på stenen (1984) och Den vilda jakten på juvelen (1985), men jag har svårt att tro att deras romans verkligen skulle sluta på det här avskyvärda sättet. Underlig och bisarr film som visserligen underhåller väldigt mycket, men mot slutet spårar den ur och blir riktigt otäck. Dock får Danny DeVito in mängder av klockrena repliker och är riktigt rolig, även om jag inte riktigt får kläm på hans karaktär. Kul film då jag ofta vred mig i ångest, men jag förstår inte i vilket syfte den gjordes. Läskigaste scenen? Patén.
"What do you call 500 lawyers at the bottom of the ocean? A good start. I used to detest jokes like that. Now I see them as simple truths."

Ibland en riktigt rolig film med utmärkt skådespeleri och härligt cyniska karaktärer. 3,5 i betyg.

Douglas och Turner matchar varandra utmärkt i den här svarta komedin. Jag gillar den. Stark trea!

die_hard

mycket bra allt jag kan säga alltså

Douglas & Turner är bra i sina roller men den svarta humorn är lite för tung/tråkig ibland. På det stora hela en besvikelse.