Dracula

Dracula Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Den unge aristokraten Arthur Holmwood har världen framför sina fötter. Men precis när han ska gifta sig med sitt livs kärlek, Lucy, upptäcker han att han har en ärftlig dödlig sjukdom. I ett försöka att lura döden fördärvar han för alla omkring sig inklusive sin nya fru. Han blir involverad i en ondskefull sekt, lyckas sända en oskyldig man att möta ett hemskt öde och släpper lös de djävulska krafter som den karismatiske greve Dracula besitter.

Regissör: Bill Eagles

Rafe Spall
David Suchet
Marc Warren
Dan Stevens

Även för att vara en film som utspelar sig förr så är det en mycket bra film med en mycket bra handling..

En bra Dracula film men tycker de räcker med såna filmer nu. Dan Stevens och Sophia Myles gör riktigt bra skådespelar insatser även Marc Myles är bra i sin roll men övertygar inte riktigt. Bra foto. Ligger mellan 2 och 3 men de får bli en 3:a för skådespelar insatserna och de fina fotot men skulle inte vilja se filmen igen.

Sweet_Jenny

Helt okej dracula-film. Går att se en gång, den är medel bra. Inte helt kass iallafall.

Bilbo_one

Ja den var väl okej. Men jag har sätt bättre filmer av denna genre. Hela historian var helt förvriden jämnt emot Barm Stokers novel om Dracula. Jag gillade den inte riktigt

Nefern

Riktigt dålig. Kändes som de försökte för hårt och tog sig vatten över huvudet i sina mystiskt klippta scener, pinsamma försök i att sensualisera vampyrerna och dess handlingar i filmen (därmed inte sagt att det inte lyckats förr, men inte i denna!) och kassa repliker. Men jag måste erkänna att den stundtals var riktigt fint filmad.