Reno 911: Miami

Reno 911: Miami Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Ett gäng Reno-poliser blir inkallade för att rädda dagen när en terroristattack stör ett nationellt poliskonvent i Miami Beach under vårlovet.

Baserad på tv-serien "Reno 911!".

Regissör: Ben Garant
Wendi McLendon-Covey
Carlos Alazraqui
Cedric Yarbrough
Thomas Lennon

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Tyvärr ett ganska dålig manus. Tv-serien är mycket bättre.

tinytom

Utan tvekan den sämsta film jag någonsin har sett.

Jag är smått kluven vad gäller den här filmen. Fånig? Absolut. Överdriven? Helt klart. Underhållande? Så in i helsike. Faktum är att jag inte har skrattat så här mycket på bio sedan jag såg Wedding Crashers (2005). Visst har den viss osmaklig humor, men det hela berättas ändå med finess - till stor del på grund av de helsköna skådespelarinsatserna. Här är det ingen som skäms för sin roll, utan alla spelar på fullaste allvar, vilket gör det ännu roligare. Charmerande film om den mest inkompetenta poliskår världen någonsin har skådat som för tankarna till Polisskolan (1984).

Sedan har denna komedi naturligtvis sina brister. Storyn är ibland väldigt luddig och förvirrande - i början är jag irriterande osäker på vad som egentligen pågår. Upplösningen är både långsökt och stereotyp, men ändå skrattar jag praktiskt taget så jag gråter. Reno 911: Miami saknar en hel del i ren kvalitet, men förtjänar en stark tvåa för att ha fått mig att skratta på bio för första gången på mycket länge. Underbart uppfriskande komedi från början till slut.
"If I have been stabbed, I'm gonna be so pissed."

Biopremiär: 2007-07-20