Hard Target

Hard Target Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Jaga aldrig ett byte som du inte klarar av att döda...

Van Damme blir plötsligt ett byte för en hämingslös legosoldat(Lance Henriksen)som hyr hemlösa, tidigare soldater till att "underhålla" hans klienter - iskalla finanskungar, som betalar upp till en halv miljon dollar för att jaga det ultimata bytet: människor!

År: 1993
Wilford Brimley
Sven-Ole Thorsen
Ted Raimi
Willie C. Carpenter

Woo och Van Damme presterar båda vad dem skall. Fullblodat action. Och det trevliga i allt är att Woo släpper hästarna löst helt och flirtar med någon experimentell stil. Underhållande, korkande och smått Woo cool.

Mycket uppseendeväckande och hemsk film med en inledning som snabbt fångade mitt intresse. Slå ihop Bakom stängda dörrar (1996) och Hostel-filmerna så får du Hard Target. Jean-Claude Van Damme är riktigt skön i sin roll. Scenen i början där han pucklar på rånarna är riktigt underhållande och har ett helskönt soundtrack. Ljudsättningen i övrigt känns rätt jobbig och malplacerad. Chuck Pfarrer hade visserligen en väldigt liten roll, men jag tyckte ändå att han gjorde en stabil och trovärdig prestation. Filmen brister en del i ren kvalitet, men den är utan tvekan en skön och underhållande actionthriller. Svag trea.
"If you understand me, just grunt."

Grabbaction, ingen Oscars-vinnare! Mindre kampsport, mer skjuta. Underhållande, bra karismatisk skurk i Lance Henriksen med sidekick Arnold Vosloo (l8r the Mummy himself).

Nikita

Jag varnar alla som ännu ej sett denna film!

Van Damme är riktigt cool och John Woo sparar varken på krutet eller adrenalinet.

en mycket bra action debut ut av mr.woo
van damme och john woo passar det ser man..dock e det inte 100% john woo e men det kanske bara för att det e hans debut..iallafall den här va bra

Mattias15

Van Damme borde kastat tröjan redan i första scenen och inte väntat till dem sista. Då hade kanske filmen blivit bättre. Men han agerar ellerfall bra. (Van Damme Bra)
John Woo leker i denna film ofta med kamera och ljud, och ibland blir det alldedes för mycket. Känns töntigt stundtals. Men mycket blir också riktigt underhållande action, Riktigt bra 80 - 90 action. (Eld i massor) Stundsen är också ganska så imponerande från Van Damme.
Men någon genial filme är det inte, bra underhållning och ibland så blixtrar det till med kvalite. Men det blir allt för sällan.

nietzsche

Herre min skapare, Van Damms hockeyfrilla! Bara den ensam gör att filmen får en etta och har man gnutta respekt för sin kärlek till kampsport i film, ja, snälla ge den inte högre betyg!

Hard Target 2 (2016)