Häxor

Häxor Köp filmen på CDON

Handling: Häxorna samlas till kongress på ett hotell. Man beslutar att alla barn ska förvandlas till möss. Luke avslöjar planerna, men blir därmed förvandlad. Hur ska han kunna rädda alla barn?

År: 1990
Jenny Runacre
Annabel Brooks
Emma Relph

movie-king

har läst boken och sett filmen men filmen var sämre
svag 3

inzomnia

En favoritbok jag hade som barn. Tror det var den enda boken jag lyckades läsa ut i skolan förutom "möss och människor", och som jag dessutom kunde läsa om igen. Filmen blev ingen besvikelse. Bra barnfilm. fast kanske inte för de yngsta.

Annie_79

Den var suvären när jag såg den, men det var ett tag sedan, hoppas den kommer ut på dvd snart.

Marlyn

Denna film är mycket bra och riktigt hemsk. Men den är definitivt snällare än vad Roald Dahls bok är... Tro mej, jag har boken på kassettband!
Flera personer i filmen finns inte med i boken, som t.e.x. överstehäxans sekreterare Irvine som bara finns med i filmen! Annars är den bra!

pillan

Jag gillar filmen.
Men barn som blir råttor, usch,tragiskt.

OrlandoBloom_fans

Mycket bra film. Spännande film baserad på en bok av Roahl Dahl. Mycket mycket bra! Kan egentligen ses av hela familjen men småbarn bör ha någon vuxen eller i alla fall äldre med sig. Rekommenderas skarpt!!