Stomp the Yard

Ungdom:

Stomp the Yard Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Handlar om den 19-årige street-dansaren Bobby från Los Angeles. För att komma vidare efter den tragiska förlusten av hans bror åker han till Georgia för att gå på Truth University. Där träffar han och går med i ett gäng med andra street-dansare. De nya vännerna vill ha med honom i en nationell danstävling så nu måste han välja mellan att fortsätta sin utbildning och försöka vinna tjejen han gillar eller skjuta allt åt sidan och försöka vinna tävlingen.

Regissör: Sylvain White
Brian J. White
Darrin Dewitt Henson
Chris Brown

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Karate Kid möter Save the Last Dance! Alltså, jag höll på skratta ihjäl mig över hur sanslöst töntigt det är med de där fightdanserna. De dansar ju helt suveränt så klart, men hur fånigt är det inte? Men allt funkar. Helt klart sevärd!

Yasmin

Den här var inte alls lik som You Got Served.
Den här hade bättre handling.
Gillade dansscenerna och bra skådespelarinsatser.

TheHobbit

Jag trodde att den skulle vara bättre, faktiskt. Jag säger INTE att den är dålig, men BÄTTRE kunde den ha varit. Kan vara för att jag inte är ett speciellt stort stepp fan, typ. Men det ver en bra rulle, med sina känslomessiga stunder, och underbara skådespelare (och bra stepp danser måste jag erkänna ändå). Dock blev det lite rörigt här och där, man tappade tråden lite, men sen rullade allt på. så det får bli en stark trea/svag fyra.

lolu

Det här ska ju inte vara något mästerverk, men jag tycker den lyckas bra med det den ska: underhålla. Coola moves och vääääääääääldigt förutsägbart. Och väääääääldigt mycket det-här-har-jag-sett-förut. Men ändå. Chris Brown är ju me.

Kejnoo

Om vi tar You got served och blandar den med en aning Drumline så blir detta resultatet! Och ja, för många kockar ger en dålig soppa och detta är en dålig film. Den har sina stunder men den kändes alldeles för tillgjord och för kommersiell. Så tack men nej tack!

DonJaque

döbra. storyn i den har det lilla extra. att det skulle handla om stepp de förvånade mig men helt klart döbra

miox

den sämsta dans filmen jag har sett sorry

Biopremiär: 2007-06-01