Hills Have Eyes II, The

Hills Have Eyes II, The Köp filmen på CDON
2,5

Handling: En grupp trainess för det nationella gardet stöter på och får slåss mot en grupp mutanter på sista dagen av sitt träningsläger i öknen.

Regissör: Martin Weisz
Philip Pavel

Copyright 20th Century Fox

Dan banan

Oväntat bra.
Inte så mycket nytt från ettan men jag finner ändå Hills have eyes 2 riktigt spännande. Faktum är att det har bevisats att man kan överskrida det mentala en männsika tål med råge, och då kan man aldrig vara säker på hur långt det ska gå härmäst.
Varenda minut är en förtvivlan inför vad som ska ske i nästa.

Skådespelarna är klart godkända från mig. Dom har det som krävs trotts allt. Lite förutsägbara öden angående karaktärerna må det bli, men det suddar inte ut filemns helhet.
Jag har svårt att placera in Hills have eyes filmerna bland de läskigaste grupperna av skräckfilm, men det ligger något okänt över dem som jag inte kan besriva.

En vågad trea. Hade du innehållet i magen kvar efter den förra filmen så är det här något för dig.

Klart godkänd och välgjord uppföljare. Dock inte i närheten av ettan som jag anser är en av de bästa skräckfilmerna som gjorts.

En klar 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bättre än ettan. Skön idé.

heroin

Ungefär lika kass som ettan, men den dög väl att se på.

Noisome

Konceptet är fortfarande bra enligt mig, men det blir lite för mycket äckligt för min del. Det går runt i magen lite grann, men ändå en mycket bra film för att vara en uppföljare.

Tycker att ettan är bättre och mer spännande. Här visste man lite mer vad man hade att vänta sig och det blev inte riktigt samma ”chock” – effekter som i ettan.

Okej foto och effekter, allt annat var..totalt värdelöst.

Shadowfax

Ptja, gillar man filmer som innehåller ben som bryts av, kroppsdelar som blir avhuggna, människorskallar som spricker, sprutande blod, mosade hjärnor, inälvor och tarmar osv, så är det här helt klart en film värd att se på. Men för folk som inte gillar det, blir det lite räligt. Därav mitt låga betyg. Skådespelarna spelar dock någorlunda... trovärdigt.

Biopremiär: 2007-07-13

Hills Have Eyes, The (2006)