På smällen

På smällen  Köp filmen på CDON

Handling: Komedi om en ung man som till sin fasa upptäcker att han gjort sitt one-night-stand med barn.

Regissör: Judd Apatow
Jessica Alba
Steve Carell
Andy Dick
James Franco

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Savannah

Jomenvisst funkar det! Sällan känns amerikanska underlivskomedier lika fräscha som den här. Visst, vi känner igen konceptet, idén är bra men borde ha tightats till, vissa ologiska inslag finns (klipptes några viktiga scener bort, eller?), filmen är aningen för lång - men den är kul, och för en komedi är det det enda som räknas.

Anspråkslös

Till skillnad från den fyrtioåriga oskulden där plumpa och smaklösa skämt avlöste varandra är denna film ett helt annat granatäpple. Karaktärerna är både trovärdiga och framåtdrivande i hela filmen och filmskaparen har i sitt manus fått fram hela kompisgäng jargongen med fräcka förolämpningsskämt. Måste tilläggas att den är lite för lång. Den sista halvtimmen som ska vara filmens klimax blir istället en gäspning. Men förövrigt en mkt välgjord komedi som är underhållande för alla som har den minsta inblick i sammanhållning och moraliska värden.

chokladberoende87

En helt okej film, man skrattar till på sina ställen! Men inte mer än så. Visst, skulle det kunna hända på riktigt, men det är inte så jätte stor risk. :)

3mm4

I en bra romantisk komedi så ska man som tittare tycka mer och mer om de båda huvudrollskaraktärerna som går en säker romans till mötes. Man ska verkligen vilja att de ska lyckas. Ju längre jag såg av filmen desto mer började jag tycka illa om dem, och hoppades verkligen att de aldrig skulle bli ett par.
En etta

En stark 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Nytt sätt att berätta filmen på. Jag köper det. Lite för lång. Kul men samtidigt allvarlig. Hamnar i filmsamlingen. Jag gillar det sätt alla kan identifiera sig på och med.

AR2D2

Min första tanke när jag läste om denna film var: Jaha, ännu en Hollywood-komedi som kommer vara en i mängden. Och så var det.
Den har sina stunder, men helheten är inget att hänga i julgranen.

Underhållande de första 90 minuterna, sedan tycker jag den tappar lite. Kanske beror på att den är överraskande lång. Skönt skådespeleri annars.

Roligare än vad jag trodde den skulle vara.

Fluffytush

För en som har två barn så älskar jag denna filmen. Skrattade så jag grät. Stämmer så bra =)

stilis

En tjej blir under några omständigheter gravid och hon försöker ta reda på hur det gick till.

Filmen är allmänt dålig, pinsam, snuskig och larvig.

Man blir emellanåt förbannad för att filmen är så dålig.

Det blir en sketen 1:a.

Biopremiär: 2007-08-17