Supersugen

Supersugen Köp filmen på CDON

Handling: Killarna Seth och Evans går sista året på high school. De två kompisarna är väldigt beroende av varandra men de liv kommer nu gå åtskilda eftersom deras college ligger långt ifrån varandra. Evan är söt, smart och alltid rädd, Seth är däremot killen vars främsta intresse är sexualiteten. De två får ta itu med sin separationsångest när deras planerade suparfest går fel.

Regissör: Greg Mottola
Aviva
Stacy Edwards

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Wolowizard

Hands down, bästa komedin någonsin.
Tidlös klassiker - obs, akta den ytterst subjektiva bedömningen.
Hoppas ni lagt märke till att huvudrollerna och manusförfattarna har, mystiskt nog, samma namn. Hoppas ni också besitter kunskapen om varför.

Jag hade väldigt låga förväntningar på den här filmen - jag såg den bara för att den visades på en gratis förhandsvisning. Ingenting hade kunnat förbereda mig på den hysteriska två timmar långa vansinnigt underhållande skrattparad som låg framför mig. Konstant garv under en hel film var precis vad jag behövde. Otroligt roliga scener och repliker, och ändå en hyfsat tänkvärd bakgrund som faktiskt är rätt fin av och till. Seth Rogen och Bill Haden är helsköna i sina roller, och soundtracket är klockrent. Jag medger att vissa partier känns smått underliga, och man får inte riktigt till slutet så bra som jag skulle önska, men jösses vad roligt jag hade! Se den - den är absolut värd en trea. Sedan gör det faktum att samtliga i biosalongen verkade leva sig in i filmen till 100 procent det knappast sämre.
"Look, we all know home-ec is a joke - no offense - it's just that everyone takes this class to get an A, and it's bullshit - and I'm sorry. I'm not putting down your profession, but it's just the way I feel. I don't want to sit here, all by myself, cooking this shitty food - no offense - and I just think that I don't need to cook tiramisu. Am I going to be a chef? No. There's three weeks left of school, give me a fuckin' break! I'm sorry for cursing."

Isabellet

Riktigt dålig, handlar om tre töntar som ska få tag på sprit. Kul? nej.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Wolowizard

Hands down, bästa komedin någonsin.
Tidlös klassiker - obs, akta den ytterst subjektiva bedömningen.

Roligare än jag trodde den skulle vara. Första kvarten va väl lite så där löjligt med hundrafemtio miljoner svordomar men filmen tog sig mer och mer. En svag 3:a får den iaf.

En rolig film. Man garvar mycket åt allt. Den ses med fördel tillsammans med kompisar.

movie-king

JÄKLAAR VAD SJUKT ROLIG FILM!
dog av GROV GARV från första sekunden till den sista när jag såg superbad!
tror detta e bästa komedi jag sett..
ABSOLUT en av dom bästa jag sett!
5/5!

Yasmin

Väldigt rolig film, hade inte förväntningar alls, Jonah Hill och Michael Cera är så roliga ihop. Dom fick mig att skratta nästan hela tiden.

Ganska bra film, lite konstig ..

Biopremiär: 2007-09-21