Bror och syster

Bror och syster Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Yvonne (Tanja Lorentzon) och Isa (Sunil Munshi), kärlekspar sedan ett år, ska åka till Libanon för att hälsa på Isas släktingar. Men innan resan dör Yvonnes mamma oväntat och hon tvingas att återuppta kontakten med sin lillebror Klas (Jonas Hellman Driessen), en begåvad operasångare. På begravningen förklarar Yvonne för Klas att hon vill sälja mammans sommarhus där de har vuxit upp. När Klas får höra det bryter han ihop på ett sätt som Yvonne inte kunnat föreställa sig. Brottstycken av minnen från deras barndom börjar tränga sig på Yvonne och ingenting syns längre enkelt. Resan till Libanon ställs in och Yvonne tar med sig Isa till sommarhuset.

Regissör: Susanna Edwards
Felix Engström
Mona Seilitz
Hanna Thorwid
Emil Hagström

Svenska miniserier brukar ju vara bra, men denna var inte så vidare. Dåliga skådespelare och man känner ingen sympati alls. Vissa saker äcklar mig också, men annars var den okej. Så godkänd får den iallafall.

Hmmm ganska svårt att beskriva denna filmen. Den är väl godkänd men inte mer tyvärr. Skådespeleriet är dåligt och man får ingen sympati för karaktärerna hur misslyckade dom än är lixom.