Lögnens pris

Lögnens pris Köp filmen på CDON

Handling: Helena lever med sin man och barn men har i hemlighet en älskare. Hon har bestämt sig för att avsluta förhållandet, men det sista mötet med älskaren får ett förödande slut.

Regissör: Molly Hartleb
Originaltitel: Lögnens pris
Anna Björk
Morgan Alling
Amanda Sjöman
Magnus Skogsberg
David Dencik

tessan81

Första avsnittet var riktigt bra, då Helena av en slump hamnar i en mardrömslik situation och när hon i chock och förvirring handlar irrationellt så förvärras allt ytterligare. Helenas ångest skildras mycket talande och "Lögnens pris" utvecklades snarast som en rysare. Mycket bra! Men sedan trasslar man till storyn med en psykopat som förföljer Helena och som vet för mycket, och i andra avsnittet förlorar man snabbt den skickligt uppbyggda stämningen. Det blir mycket polisutredning och psykisk terror från förföljaren. Men okej, det är spännande ända till slutet och både Anna Björk (Helena) och Morgan Alling (Sven) gör kanonprestationer så även om jag blev en smula besviken så var "Lögnens pris" sevärd.

Jag väntade mig inget särskilt innan jag såg denna mini-serie. Fast nu när jag har sett den så måste jag säga att den var ganska spännande och intressant. Skådespeleriet var trovärdigt och intrigen engagerande även fast den gav en känsla av déja vú.