One Missed Call III - The Final

One Missed Call III - The Final Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Den timida unga Asuka är retad av sina klasskompisar. När de åker på klassresa till Korea planerar Asuka sin hämnd. Genom att skicka ett besvärande foto med meddelandet: Om du inte sprideridetta foto och dess förbannelse till någon annan, kommer ditt liv att offras. Studenterna skyndar sig att sprida fotot för att rädda deras egna liv.

Regissör: Manabu Asou

Itsuji Itao
Yun-seok Jang
Meisa Kuroki

Elemental

Jag har faktiskt sett fram emot trean ett tag. Framför allt för att få se hur manusförfattarna skulle lösa det tilltrasslade storyproblem som uppstod när tvåan inte alls hade med den första filmen att göra. Det visar sig att trean struntar helt i tvåans story, och istället fortsätter på ettans bana, vilket jag tycker känns som ett klokt beslut.

När eftertexterna börjar rulla känner jag mig dock en smula missnöjd. Trean är den sämsta delen i trilogin. Visst, handlingen är gripande och skräckeffekterna är riktigt bra på vissa ställen, men jag kan inte komma ifrån det faktum att filmen känns utdragen och händelselös, ett oerhört lågt tempo med andra ord.

Har du sett de två första delarna kan det kanske vara kul att se den avslutande filmen, men annars är One Missed Call 3 ingenting man direkt jublar över.

Mycket dålig!! Ett riktigt bottennapp!!

zpexan

Dålig tolkning av The Grudge el liknande. Dåliga effekter.

Totalt urholkat manus, som sig bör egentligen, men det går verkligen inte köpa. Skådespelet är totalt under isen, dock så är merparten av tjejerna något enormt snygga. Överlag så är det en löjeväckande skräckfilm som försöker hålla en redan förfallen filmserie vid liv, likt dom nya saw filmerna.

One Missed Call (2003)
One Missed Call II (2005)