One Missed Call II

Handling: Dagisfröken Kyoko får ett samtal på sin mobil mycket likt de dödsbringande samtalen för ett år sedan. Det blir mer och mer klart att förbannelsen fortfarande lever.

Regissör: Renpei Tsukamoto
Originaltitel: Chakushin ari 2
Alternativ titel:One Missed Call 2
Ursprungsland: Japan
Ingår i tema: Spöken

AggieD

Liksom ettan var den ganska seg i början, inte särkilt läskig förrän i slutet då de riktigt läskiga scenerna kommer hela tiden. Men tyvärr saknade filmen ganska mycket story och var rätt förutsägbar, men skräcknivån var så hög, som den ska vara och är något för skräckälskare.

Elemental

One Missed Call 2 har ungefär samma stil som ettan. Ibörjan händer det inte så mycket, det är först mot slutet som de läskiga scenerna kommer. Och man hoppar verkligen till av skrämselmomenten. Tvåan berörde mig på ett sätt som inte många filmer lyckats med, och jag kunde verkligen sympatisera med karaktärerna. Men jag känner mig irriterad. Det känns som att när regissörerna skrev tvåan så ångrade de hur de gjort ettans slut, och hittade på något helt annat istället. Den här filmen hänger inte alls ihop med hur ettan slutade. Inte heller här i slutet får jag någon förklaring och jag lämnas med stor förvirring. I tvåan känns det dessutom som att folk får signalen litegrann på måfå, i ettan hängde de iallafall ihop mer med varandra. Kanske måste jag se trean för att förstå, men det känns ändå korkat att de gjort såhär. Varför inte lämna lite tid åt att förklara så att man som tittare förstår hur allt hänger ihop?

One Missed Call 2 är precis som ettan väldigt läskig men saknar djup i handlingen, som att regissörerna hittar på bra filmidéer men inte bryr sig att följa upp dem i slutet.

Helt oki uppföljare, blev läskigt några gånger och man hoppade till. Svag 2:a.

IDie

Den här filmen är inte så bra om man tittar på storyn...
Men den är så otroligt läskig!
Jag satt och skrek hela filmen

AggieD

Lever upp till sin genre och är den värsta av dessa tre filmer!!

rednaxela

Läskig självklart spännande nej filmer utan spänning gör filmer dåliga en etta.

the_jobe

Ändå rätt bra film, men handlingen var usel. I Chakushin Ari 1 var det mer bestämmt, här dör folk lite hur som helst och det är skit att de kommer på nu att det ska va hon andra som det började med. Alla som sett den fattar va ja menar! Asså det som är bra med den är att den är spännande och att fotot är skitsnyggt, ungefär som ettan, men bättre och det är speciellt bra jämfört med andra japanska skräckfilmer, nu har jag snackat fotot alltså. Det är de sakerna plus stämmningen som drar upp betyget och jag vill inte ge den en trea, för jag gillar den, så den får en fyra.

Biopremiär: 2005-07-08

One Missed Call (2003)
One Missed Call III - The Final (2006)