Marsh, The

Marsh, The Köp filmen på CDON

Handling: En ung vacker men stressad barnboksförfattarinna tar semester på landet. Väl där blir hon huvudrollsinnehaverska i ett övernaturligt mysterium som hon måste lösa för att rädda sitt liv.

Regissör: Jordan Barker

Peter MacNeill
Jonathan Payne
Niamh Wilson

Silverpilen

En väldigt bra rysare! Både spännande, intressant och även oförutsägbart! Är väldigt nöjd med denna!

Elemental

The Marsh börjar bra. Men tyvärr, ju längre in i filmen jag kommer desto mer faller den. The Marsh är full av dumma clichéer och massa småsaker jag irriterar mig på. Visst, skådespelarna gör ett bra jobb men filmen känns på något sätt väldigt ytlig. Det finns stora hål i storyn som det inte går att undkomma, missar från regissörernas sida.

Trots detta är filmen ändå ganska läskig, jag ryckte faktiskt till flera gånger. Ett plus för det alltså, men lite trist att jag alltid var väl förberedd på att jag skulle göra det. Många skräckfilmer är likadana vad gäller detta, men The Marsh innehåller knappt någon oförutsägbar skrämselscen alls. Man är nästan alltid förberedd på vad som kommer hända och det tar lite udden ur spänningen.

Är du inte så mycket av den analyserande personen och bara nöjer dig med att bli rädd så kan The Marsh falla dig i smaken. Vill du ha mer än bara skrämselscener finns det dock bättre filmer i ”haunted house”-kategorin.

miox

en av minna bästa skräck filmer man blir lite räd när man kollar på filmen