Hairspray

Musikal:

Hairspray Köp filmen på CDON
Musikal:

Handling: Tracy Turnblad, en stor flicka med stort hår och ett ännu större hjärta, har bara en passion i livet – att dansa. Hennes dröm är att få vara med i The Corny Collins Show, Baltimores häftigaste dansparty som visas på tv. Tracy tycks passa perfekt som deltagare – om det inte vore för en sak… Hennes kroppsstorlek skiljer henne från den coola mängden, något som hennes välmenande men överbeskyddande mor (spelad av John Travolta) inte är sen att påpeka. Men skam den som ger sig! Tracy är övertygad om att det är hennes kall i livet att ägna sig åt dans och när hennes far Wilbur (Christopher Walken) säger till henne “Go for it!” inser hon att man måste tänka stort för att bli stor… Även om ens kropp redan motsvarar formatet.

HAIRSPRAY bygger på John Waters klassiska film från 1988 och på den kritikerhyllade och Tony-belönade hitmusikalen från Broadway.

Regissör: Adam Shankman
James Marsden
Allison Janney

Copyright AB Svensk Filmindustri

Regndroppe

Den här filmen gör mig lycklig!

Nikki Blonsky har en underbar röst och när hon sjunger "Good Morning Baltimore, förstår jag varför hon är med i filmen.

Zac Efron gör ett bra jobb, han visar att han kan bättre än vad han gjorde i "High School Musical".
Jag tycker att de flesta skådespelarna är bra,ibland blir det för mycket Brittany Snow på hal is, men den stora helheten är underbar

Kan inte ge något annat än en FEMMA!

eliiiin

I den här filmen är det mycket bra musik, och stora skådespelare. Den har dessutom ett bra budskap! Hairspray skulle kunna vara en fullpoängare, men det är något som saknas. En stark fyra blir det dock!

Kejnoo

Den här filmen är bra! kemin bland skådespelarna funkar och den går att se om mer än en gång.

En klar 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bättre än versionen från 1988.
Jäkligt medryckande musikal, svårt att sitta still är det i soffan till svängig och bra musik. Småcharmig generellt.

Den sämsta musikal som jag någonsin sett. Att se John Travolta så var dock ett av få glädjeämnen som filmen hade att bjuda på.

bananasplit_96

Innan jag såg filmen hade jag ganska höga förväntningar. Jag hade läst några åsikter om den, och alla var lika positiva. Jag blev inte speciellt besviken. Den är inte alltid så där glättig som vissa musikaler kan vara, den har ett budskap också - att man ska våga tro på sig själv, våga vara annorlunda. Filmen blandar också in lite allvarliga ämnen, som till exempel rasism. Eftersom det är en musikal måste jag naturligtvis även bedöma musiken. Det kan skrivas med ett ord: HÄRLIGT! Speciellt den första låten, "Good morning Baltimore. Nikki Blonskys sångröst är fantastisk. Jag kan bara säga att den här filmen motsvarade mina förväntningar till 99 procent!
PS: En särskild eloge till John Travolta! Han är fantastisk som kvinna, haha.

Zac Efron + skön musik + en kvinnlig Travolta =en bra film. Okej, mest tackvare Efron, jag erkänner!

Baijna

En bra och underhållande film!

crack_of_dawn

Jag kan inte ens komma ihåg när jag senast såg en film som spred sån glädje och kärlek.

Musiken är tipp-topp och oerhört medryckande. Skådespeleriet är toppen (särkilld eloge till Travolta, haha) och inlevelsen är total!

Detta är en film som ger en djup "må-bra-känsla" i hela kroppen, och kanske inte bjuder på sådär jättemånga "skratta-rakt-ut-för-det-är-så-roligt-tillfällen", men vill man få sig ett riktigt gott skratt är det bara att dra sig till minnes vem Travolta egnetligen är; den "tuffa coolingen" -och du kommer asgarva åt hans kvinnliga -mkt bra spelade!- fasoner under filmens gång.

Alltså: SE DEN! Man blir glad av den. Inga tvivel.

rolig och medryckande, men inte så bra som jag trodde

Biopremiär: 2007-10-19

Hairspray (1988)