Vildängel

Ungdom:

Vildängel Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Filmen handlar om Jimmy, en strulig kille från Stockholm, som flyttar upp till en fosterfamilj i Norrbotten. Där får han börja i en s.k. OBS-klass, d.v.s. en klass som består av struliga elever som inte klarar av vanlig skolgång. De ska då sedan sätta upp musikalen "Vildängel".

År: 1997
Torsten Näslund
Björn Andersson
Marianne Mörck

tinytom

Usch vilken tråkig film!!

movie

Urk, vilken skräpfilm! Orkade inte ens se färdigt den. Se den inte du kommer att ångra dig!

ouimadame

HAAAHAAA, alltså filmen är ett enda stort skämt. vad är det här? vad är det för manus? vad är det för skådespelare man hittat? visst bara för att man ej sett många av skådespelarna förr, så behöver ju inte det betyda att de är dåliga. MEN, det är just det man kan säga om skådespelarna i filmen. filmen fullkomligt...suger till en början. den artar sig mer och mer för var minut som går, och bäst är den nog på slutet när de framför sin musikal.

jag förmodar att skådespelarna i filmen valdes ut för att de var duktiga på att spela TEATER, improvisera kanske, sjunga..osv... inga typiska filmskådespelare. geezes, jag hade väntat mig lite mer G-stuk.

Sweet_Jenny

En rätt bra film. Känner en av dem som var i filmen, han var min Bild-lärare. Han är bra på att spela teater.

Umbrellagirl

Vildängeln är Sveriges absolut BÄSTA film någonsin...
om du inte sätt den, då måste du se den...^^

älskaren

vilken skräp. Brukar inte kolla på svenska filmer så mycket och nu när jag kollade så var det så här. Vad ska man säga? skumt. Rekomenderar inte den. det är bara slöseri på tid att se den

jk_theatr

Fyfan vilken usel och pinsam film. Dålig skådespeleri ach manus och helt enkelt hela stämmningen var skit.

fantaisha

En helt underbar film! den är så otroligt djup och samtidigt så förstår man den och sjunker in i den.. Skådespelarna känns otroligt äkta och musiken är så otroligt fantastiska!! Ni måste bara se den!!

plasticlady

Se, känn och beundra. Filmen är underbar.

ouimadame