White Noise 2 - The Light

White Noise 2 - The Light Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Abe Dale lever tillsammans med en kärleksfull familj som en dag blir mördade framför hans ögon. Av skuldkänslor över att inte kunnat rädda sin familj försöker Abe begå självmord men misslyckas. En kort tid därpå upptäcker han att han har förmågan att se vilka som snart kommer dö om han inte hjälper dem.

Regissör: Patrick Lussier
Teryl Rothery
Erika-Shaye Gair
Robert Musnicki

heroin

Bättre än sin föregångare, men ändå inte mycket mer än godkänd.
Filmen är spännande men lite väl förutsägbar. Bra skådespelare.

En spännande film som är lätt att hänga med i. Ungefär i samma klass som ettan, så gillar man den bör man se den här.

Den första filmen med Michael Keaton var allt en skräckfilm skulle vara. Den bjöd på mycket rysningar och höll fast vid stämningen från början till slut, bakrundsberättelsen är väldigt intressant och det skulle antagligen vara mitt förstahandsval om jag skulle göra en skräckfilm. Men ingen rysare är ju egentligen perfekt, för även om den lyckas med det väsentliga - att skrämma skiten ur biopubliken - så kan det ibland finnas brister i story och självklart ett inte så uppfyllande slut. Just så är det i White Noise 2 - The Light som precis som första filmen lyckas med att skrämmas och ger kalla kårar. Men här har storyn piffats upp ordentligt - föreställ er en otroligt bisarr modevisning där alla bara skakar på sina huvuden. White Noise 2 är allt annat än genial, handlingen går över gränsen, det blir nästan skrattretande när Nathan Fillion ser ett ljus överallt och fått chansen att rädda människor fast det i slutändan bara kommer bli värre. Nej usch. Det som kändes bra var iallafall att jag efter de första skrämmande attackerna var beredd på de senare. Jag rös hela tiden men skakade också på huvudet för den hemska handlingen och - typiskt nog - det värdelösa slutet. White Noise 2 lyckas med det den första filmen gjorde, fast så mycket bättre, men här känns det mest plastigt, förstorat och dåligt.

White Noise (2005)