White Noise

2,5

Handling: I denna omskakande thriller slås Jonathan Rivers hela värld i spillror när hans hustru Anna blir mördad. Men när han kommer i kontakt med fenomenet ERF (elektroniskt röstfenomen) förbyts hans förtvivlan i ren besatthet. Snart upptäcker Jonathan att han kan kommunicera med sin döda hustru.

Regissör: Geoffrey Sax
Mike Dopud
Marsha Regis
Brad Sihvon
Amber Rothwell

En väldigt spännande film som ger mig måttligt med rysningar. Michael Keaton gör väl ingen direkt beundransvärd roll som Jonathan River men filmens story är högst intressant och fungerande genom hela filmen, men som vanligt går allt hemskt fel i slutet. Detta är ingen film för de med svagt hjärta. Man känner rysningar från början till slut, mest tack vare det bra fotot, den klockade musiken och de grymma skrämseleffekterna. En lyckad film som håller genom hela filmen mot slutet som blir en stor besvikelse. En stark trea får det bli.

nja trodde den skulle vara läskigare men man rycker bara till lite då och då.

Scary miss Mary

Jag trodde att den skulle vara bättre än den var. Men situationerna då man drog efter andan, det var mycket plötsliga och skrämmande saker, dock inga som man egentligen inte skulle kunna förvänta sig. Jag tycket att data-animationerna förstärde det hade varit bättre om de låtit det vara för då hade det varit lite mer mystiskt. Men det blir ändå en trea då den i omgångar var relativt spännande och kuslig.

hehe

jag tycker att filmen kan bli något seg ibland det läskigaste är bara att man tänker så mkt på det efteråt när det på slutet står statistik på hur ofta såna här "brus i tv" faktiskt stämmer...
en kille skrämde mig och min kompis som fan då han satte på tv när vi skulle sova direkt efter vi sett denna, han var sjukt bra på att ljuga så vi trodde verkligen inte det var han :P

BlackHawk

En av få filmer som lyckats skrämma mig. Bjöd på en väldigt intressant story med effekter som borde ha en förvarning;) som sagt så är detta ingen film för de med svagt hjärta.

Inte alls lika bra som jag tänkte och trodde den skulle vara. Läskig är den ej heller för den delen tyvärr.

Den här va t bra..den va aldrig tråkigt nånstans.mr keaton skötte sej bra som rollen som johantan rivers

En spännande, lite otäck film. Sevärd!

Denna filmen var inte alls som jag hade tänkt mig att den skulle vara.. En stor besvikelse för min del..

LittleDeadGirl

Jo, jag gillar denna filmen. Är väldigt intresserad av livet efter detta och det övernaturliga. Detta är en film i min stil. Men den var, tyvärr inte den bästa jag sett.

Biopremiär: 2005-04-08

White Noise 2 - The Light (2007)