National Treasure 2 - Hemligheternas bok

National Treasure 2 - Hemligheternas bok Köp filmen på CDON

Handling: Skattletaren Benjamin Franklin Gates (Cage) letar efter sanningen bakom mordet på den f.d. amerikanske presidenten Abraham Lincoln, genom att avslöja mysteriet m de 18 sidor som fattas från mördaren John Wilkes Booths dagbok. Färden går bl a från Vita Huset till Buckingham Palace...

Detta är den fristående del 2 om skattletaren Benjamin Franklin Gates.

Regissör: Jon Turteltaub
Ed Harris
Bruce Greenwood
Alicia Coppola

Copyright BVI (Sweden) AB

Lika välgjord, intressant och spännande som föregångaren men den bjuder inte på något extra i jämförelse.

En bra och underhållande film. Inte lika bra som första filmen men en väl godkänd uppföljare. En fråga som återstår är vad som stod på sidan 47?

Natanielgullis

Mallig och bra, så det blir en 4:a.
Den här filmen var mycket bättre än den första filmen!! Enligt mig asså!! Kolla in min sida plz!!

Hanes

En film som jag tycker fungerar helt utmärkt som en uppföljare. Det är spännande ett antal gånger framåt slutet, skådespelarna och musiken är bra och ett helt okej sceneriarbete. Men jag måst ändå säga att ettan är lite vassare. Stark trea..

Helt okej, spännande och Nicolas Cage är bra i filmen

Cammie

Spännande film. Inte lika bra som ettan, men en stunds avkoppling med små pulshöjande moment är alltid välkommet. Sänks dock av det amerikanska slutet.

Lovlinesss_3

Tvåor brukar aldrig vara bra men jag tycker att den här filmen slår ettan, den är mer spännande med en mer farofylld kupp, dessvärre är skatten inte lika intressant.

Biopremiär: 2008-01-11

National Treasure (2004)