National Treasure

Handling: En äventyrare och arkeolog, Ben Gates, söker efter en legendarisk skatt, vilket hans far och flera tidigare generationer har gjort i hans familj. Tillsammans med sin bästa vän Riley Poole kommer de skatten på spåren, och den första ledtråden är gömd på baksidan av världens mest välbevakade dokument - den amerikanska självständighets-förklaringen. De måste stjäla dokumentet, lösa koden i den gömda kartan, överlista FBI och undgå att bli dödade...och det här är bara den första ledtråden...

Regissör: Jon Turteltaub
Mark Pellegrino
Armando Riesco
Erik King

martin88

Lite bättre än väntat. Den har tyvärr en hel del luckor. Skådespelarinsatserna är generellt ganska bra det finns undantag. Manuset är lite småspännande men ganska förutsägbart och känns väldigt konstruerat och orealistiskt. Rätt underhållande film trots allt och det står och väger mellan en tvåa och en trea, men får nog bli en stark tvåa. Inte en film jag kommer lägga på minnet.

Skraket

En stark fyra får denna film av mig.

Måste säga att det är inte många filmer man sitter ute på soffkanten med stora ögon. Spännande från början till slut. Bra att de diskuterade idéerna om ledtrådarna hela tiden så att man fick fundera själv som de inte gör i t.ex. Da Vinci Koden. Roligt att få höra lite om amerikas historia också.
Filmen måste ses!

Bra actionfilm som är underhållande för stunden. Har komiska inslag samt bra skådespel men inget som kommer att gå till historieböckerna.

Okej, jag gillar Cage ibland, men ibland inte. Denna filmen är slätstrucken och töntig. Man vet hur den kommer sluta redan när man vet vem det handlar om och vad han ska göra.

Natanielgullis

En bra film! =)
Jag gillar allt med det, skådespelarna, letrådarna & spänningen. Mycket sevärd film! <3
Men den var mallig så det blir en 4...

Natta or Tattis

Helt precis min stil av film! Älskar äventyret :)

Milla86

Något fånig film som mest känns gjord för barn och deras vilda fantasi. Jag kan inte förneka att det inte blev spännande emellanåt. Däremot vill jag helst inte se filmen igen.

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: -
Regi: Jon Turteltaub -
Skådespelare: Nicolas Cage +
Unik: -

Bläääääää vilken dålig film!!! JAg tycker värkligen inte om Nicolas Cage!!!!!

National Treasure 2 - Hemligheternas bok (2007)