Min son

Min son Köp filmen på CDON

Handling: Julien är en välartad pojke som håller på att bli tonåring, till sin kontrollerande mors fasa. Mamman, som försummas av sin akademiske man, älskar sonen besinningslöst, följer varje steg han tar och har honom i ett järngrepp genom känslomässig utpressning på hög nivå. Julien försöker frigöra sig från henne genom att hålla till hos mormodern och träffar i smyg sin hemliga flickvän. Men ingenting är starkare än en mors kärlek...

Regissör: Martial Fougeron
Originaltitel: Mon fils ā moi
Ursprungsland: Belgien, Frankrike
Nathalie Baye
Victor Sévaux
Olivier Gourmet
Marie Kremer

Copyright NonStop Entertainment

Bättre än jag väntat mig. Påminner pyttelite om den 4:e bästa film jag sett- An American Crime. Bör ses av de som uppskattar drama.

tinytom

En bra dramafilm om en sjukligt kontrollerande och överbeskyddnade mor.Mycket bra skådespelar insatser.

När jag först hörde talas om den här filmen blev jag mycket nyfiken och bestämde mig för att se den. Och Min son är ett bra franskt drama som bärs upp av lysande insatser av Nathalie Baye och Victor Sévaux. Filmen är mycket obehaglig och ibland riktigt hemsk. Det är fascinerande att se hur en mor kan terrorisera sitt barn, och i förlängningen hur människorna i deras omgivning kan vilja hjälpa barnet men innerst inne ljuga för sig själva om vad som pågår. Fadern brottas med lojalitet mot sin hustru och kärlek till sonen. Systern gör uppriktiga försök att hjälpa sin bror, men väljer till slut att rädda sig själv.

Jag blev förvånad då jag upptäckte att filmen var så pass kort. Jag har inget problem med kortare filmer, men då krävs det att historien bearbetas så att den inte blir slarvig eller ofullständig. Och det är där problemet med den här filmen ligger. Den är helt enkelt för kort, och jag blev besviken när slutet kom. Inledningen var visserligen lysande och spädde på intresset, men när filmen var slut hade jag inte fått vad jag hoppats på. För snabb avrundning, ett par överflödiga scener och allmänt slarv. Min son är utan tvekan en bra film, men har för många brister för att nå upp till en fyra.

Biopremiär: 2007-06-08