Gone

Gone Köp filmen på CDON

Handling: Ett ungt engelskt par som tar sig igenom Australien träffar en mystisk, karismatisk amerikan vars motiv att bli vän med dem blir alltmer misstänkt och illavarslande...

Regissör: Ringan Ledwidge
Scott Mechlowicz
Yvonne Strzechowski
Victoria Thaine
Amelia Warner

Småkuslig thriller med nästintill lysande soundtrack och scenografi. Bra skådespel av samtliga, men Scott Mechlowicz imponerar mest. Smått klumpigt handlag, och ibland känns filmen händelselös. Mot slutet samlar sig klyschorna, och den finstämda prägeln försvinner. De sista tjugo minuterna är Gone inte mycket mer än en typisk ungdomsrysare, vilket är synd eftersom storyn visar stor potential i början. Stabil trea trots allt.
"If nothing happened, then why didn't you tell me about it?"

"If nothing happened, then why didn't you tell me about it?"

no_one

Har man backpackat i Australien så är den här filmen rolig att se. Jag hade bott på samma hostel som de bodde på i filmen. Men den är ganska seg, mer psykologisk än ren skräck. Tycker ändå att skådespelarna gör en bra insats, speciellt amerikanen (nya Brad Pitt?) och slutet är inte helt fel. Jag rekommenderar den.

miox

den här filmen började bra sen blev filmen mycket seg och den får 2 av mig