BloodRayne II

BloodRayne II Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Hundra år efter den första filmen är Rayne i vilda västern där hon tillsammans med Brimstone försöker stoppa vampyren Billy the Kid från att bygga upp en armé av vampyrer och etablera sitt eget kungarike.

Regissör: Uwe Boll

John Novak
Jamie Switch
Michael Robinson
Aidan Williamson

Jag vet inte om den var sämre eller bätre än ettan.. tror de ligger rätt jämt för den här va minst lika bra som ettan :D

Hook

En dålig film till?

Efter filmer som House of the Dead, Alone in the Dark så gav man nästan upp. Men när Bloodrayne dök upp fick man lite hopp, där hade man iallfall en liten tanke bakom det hela, vilket var en stor överaskining.

I Bloodrayne 2 så går allt åt helvete igen, självklart så ser allt plastig ut. Det är underhållande, med en bra skurk och snygga miljöer men det är fortfarande något som saknas...jag hoppas att det kommer att lösa sig, visserligen har Uwes senaste filmer varit fiasko men det märks i BloodRayne 2 att han verkligen försöker.

Vampyrer i cowboyland kanske låter som en exotisk blandning, men i Uwe Bolls tappning blir naturligtvis allt fel. Till att börja med är hela filmen på tok för mycket västern, inte minst p.g.a. musiken. Vampyrkänslan är närmast minimal. Sedan är manuset och framför allt replikerna så fåniga att man bara blir trött. Ytligt och klyschigt till fördärv. Men framför allt är det konstigt hur pinsamt dåligt han använder en så cool karaktär som BloodRayne, som den här gången inte spelas av Kristanna Loken utan av den norskfödda Natassia Malthe. Rayne får ju knappt visa några extraordinära färdigheter alls i filmen, utan lallar mest omkring som brud med attityd. När hon väl får vifta med sina köksredskap så orsakar hon små snitt i sina motståndare, när det i själva verket ska flyga kroppsdelar och spruta hinkvis med blod. Har Boll ens sett spelet? Känslan därifrån är i alla fall noll.

BloodRayne (2005)
BloodRayne - The Third Reich (2010)