Kärlek på menyn

Kärlek på menyn  Köp filmen på CDON

Handling: Mästerkocken Kate Armstrong lever sitt liv precis som hon styr över den trendiga Manhattan-restaurangens kök, det vill säga med en osentimental intensitet som både fängslar och skrämmer hennes omgivning. Kates perfektionism sätts på prov när hon "ärver" sin 9-åriga syskondotter Zoe samtidigt som hon tvingas ta itu med en stökig nyanställd kökschef. Nick Palmer är temperamentsfull och en frisk fläkt, men förstås Kates raka motsats. Trots det, skapas en personkemi dem emellan som är omisskänlig. Rivaliteten byts ut mot romantik, men om hon ska kunna finna lyckan tillsammans med Nick och även kunna kommunicera med Zoe, måste hon lära sig att kunna uttrycka sina känslor utanför köksmiljön.

Regissör: Scott Hicks

Jenny Wade
Brian F. O'Byrne
Patricia Clarkson

Copyright Sandrew Metronome

en mycket underbar film, man fastnar lätt i storyn och vill inget hellre än att se klart. Helt klart sevärd

Värmande och hjärtlig film. Den är alldels lagom och fräsch med en topping av att vara sensuellt och förankrad. Stadig fyra.

När filmen kom på bio, tyckte jag att den värkade vara jätte dålig. Men det är den defenetivt mycket bättre än jätte dålig. den är väldigt charmerande!

Spike

Rätt så mysig men i överlag gjorde den mig mest hungrig.

Väldigt ba underhållande film, även soglig men glädjen lyffts fram mer och det är då en romantisk komedi är som bäst. Får en stark 4:a

En underhållande och gripande film, man ville aldrig att den skulle ta slut. Väldigt sevärd. Svag fyra.

Audrey T

Standardfilm i genren kärlekskomedi där jag inte brydde mig om paret skulle få varandra eller inte. Förutsägbart och trist. T.o.m Helens små underverk som har ungefär samma historia var bättre.

Biopremiär: 2007-09-14