Prom Night

Prom Night Köp filmen på CDON
2,0

Handling: För tre år sedan blev Donna vittne till hur en besatt galning mördade hennes familj. Denna kväll är det studentbal och även om det förflutna fortfarande är närvarande för henne, ser hon fram emot att fira framtiden tillsammans med sina vänner. Vad Donna inte vet är att den mentalsjuke psykopaten har rymt från sjukhuset. Han är tillbaka och fast besluten att avsluta det han påbörjade. När kvällen lider mot sitt nervkittlande slut, är frågan inte vem som kommer att bli balens drottning utan vem som kommer att överleva mördarens brutala framfart...

År: 2008
Joshua Leonard
Collins Pennie
Valeri Ross

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Det var en helt okej film att se, det var en "typiskt" amerikansk film. dock va den inte så hemsk som den verkar! men en 3a får den

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Spännande och inte alltför b-ig för att bara få godkänt. Lite klyschig, men skådespelet av han som spelar "psajkot" är underbart! Häftig idé, i ett hotell...

Crocodile

Skit bra en av de bästa filmerna som kom ut 2008.

Äntligen! Den mest idiotiska slasherfilmen up to date. Ingen bakgrundshistoria som ger lite tyngd! Ingen logik whatsoever! Obehagligt äckligt Hollywoodkarikatyriserade karaktärer! Och överlag det sämsta slashermanuset på åratal.

Jag blir så förbannat irriterad på den här filmen. Jag accepterar mycket, men den här tog faktiskt priset. Speciellt med tanke på att den gjordes så sent som förra året. Stark etta!

BlackHawk

ne usch vilket bottennap, dålig story med usel bakgrundshistoria.

Yasmin

Hade rätt, visste att den här filmen skulle vara dålig.
Vet inte äns varför jag tittade på den.

uncle_funk

Första timmen var den hyfsad, allt gick i botten efter det, med ett mycket billigt slut och världens tråkigaste seriemördare så är filmen usel, sänkt med 2 betyg.
Om inte på grund av det billiga slutet, kanske en 2:a.

Sallee

Efter en besvikelse från 1980 med samma titel, hade jag stora förväntningar på denna film från 2008. Prom Night är en blodig & nagelbitande film. Tyckte även skådespelarna skötte sig bra.

Betyget hamnar på +2

Biopremiär: 2008-05-09