Prom Night

2,4

Handling: En lek slutar med döden för ett utav barnen som var med. De andra svär på att inte berätta vad som hänt. Men någon såg dem... När barnen blivit några år äldre och ska gå på sin skolbal kommer priset för att hållit tyst om deras kamrats hemska öde: En blodig död...

År: 1980
Melanie Morse MacQuarrie
David Gardner
Joy Thompson

Sallee

I början av filmen, trodde jag att den är skulle vara en bra skräckfilm. Men ju längre filmen kom desto jobbigare var det och titta på den. Handlingen är helt okej tycker jag. Filmen är allt för lik fredagen den trettonde och andra liknade skräckfilmer, men nej..
En tråkig skräckfilm & inget jag rekomendera.
Ser hellre fram emot Prom Night från 2008 med Brittany Snow i huvudrollen.

rednaxela

Ganska jobbig film för lik de andra filmerna såsom fredagen den trettonde osv.Jobbig handling

Underkänd.

Filmfreak__

jag är ingen skärck fantast men jag tyckte den var läskig/äcklig nog för att vara bra. men vem som var mördaren kunde man säga lite för tidigt tycker jag. en 3

c00per_91

En klassiker..
En VÄLDIGT rörig klassiker.. jag fick se filmen 2 gånger innan jag fattade hur allt hängde ihop.. Bra film, stark trea.. har senare givit insperation till filmer som: Jag vet vad du gjorde förra sommaren, valentine och massa annat skit^^

Tråkig film, gav mig ingenting. Liknar "Scream" och "Fredagen den 13:e" m.fl.

Robert_Eriksson

En film som går att kolla på, men man klarar sig väldigt bra utan att ha sett den. Påminner om "Scream", "Jag vet vad du gjorde förra sommaren", "Fredagen den 13:e", "Valentine" och en massa andra ointelligenta skräckfilmer.

Helt okej faktiskt jag tyckerden är bättre än Screem filmerna..

Prom Night II (1987)
Prom Night III (1989)