Street Fighter - Den sista striden

Street Fighter - Den sista striden Köp filmen på CDON
1,7

Handling: General Bison håller en grupp biståndsarbetare som gisslan. Överste Guile får i uppdrag att frita gruppen med sina soldater, men på vägen stöter de på hårt motstånd. Samtidigt försöker Bison skapa ett monster - en genmanipulerad krigare.

År: 1994

Jay Tavare
Andrew Bryniarski
Gregg Rainwater

dumskallen

Spelet, som filmen sägs bygga på och som titeln och karaktärernas namn hämtats från, handlar om en fighting-tävling. Därav namnet på spelet: Street Fighter. Ett kul spel på sin tid...

Filmen handlar om någonting helt annat, det finns ingen som helst likhet med spelet. Totalt förvirrande, spelet om en fighting-tävling och filmen om någon slags krigsskådeplats där Van Damme är hjälten (med Kylie Minogue vid sin sida) som i sin egenskap av rundsparkande marinkårs-officer ska rädda världen undan den onda Raul Julia (tänk att detta blev hans sista film, minnet av honom besudlat liksom...).

Karaktärerna från spelet finns här men i "fel" sammanhang.

Van Damme gör det han brukar: spänner musklerna, pratar med fånig brytning och gör hoppande rundsparkar i tid och otid.

Det mest pinsamma i den här ohyggligt pinsamma produktionen är ändå Kylie Minogue! Det var längesedan jag såg filmen nu men det är EN scen som etsat sig fast i mitt minne och det är när Kylie skuttar fram och ställer sig bredvid Van Damme i någon slags fighting-position med händerna lyfta som en värsta sortens amatörboxare. Och det var inte ens fighting på gång, det såg väl coolt ut eller nåt...

Undvik! Ska du se filmen ska du se den för att garva, inte för att bli underhållen på riktigt!

Nog är det rätt hjärndöd action det här. Det klassiska beat 'em up-spelet är överlägset. Men Kylie Minogue är ju med och eftersom hon är så förbaskat snygg så blir det automatiskt ändå ganska underhållande. Raul Julias sista film och dedikerad till hans minne.

faja

Undvik den här filmen, förstår inte att den ens släpptes, skandal!

PiktorPucci

Kult :D
Så dålig att den blir bra!

mycket underskattad film..denna va bra.älskar spelet enormt

uncle_funk

Usel Tv-spelsfilm, ganska vanligt när TV-spel blir film, men nu är det faktiskt värre med Uwe Boll, jag ser hellre denna 200 gånger mer än Alone in the Dark igen.

En stabil -2 som film, men en stabil 2 i sin egen genre.

Taglines: The ultimate battle. / Adventure is the name of the game. / The ultimate challenge begins this christmas in theaters everywhere. / The fight to save the world begins 12-23-94. / Get ready for the ultimate street fight! / This christmas, shop early! The streets won't be safe. / The problem. / The solution.

En faktiskt helt ok gammal hederlig martial art-actionfilm även om det stinker B-produktion lång väg. Har ej spelat spelet, men underhållande av två skäl ändå: 1. fight-scenerna, som är väl koreograferade 2. Minogue och en del andra dåliga "skådisars" skådespel, som är skrattretande. Van Damme är alltid Van Damme. Likaså den ständige birollsinnehavaren Wes Studi, som ofta tidigare spelat indian eller bad guy i många filmer.
Hamnar EJ i DVD-samlingen ens för billig peng.

Trivia: Jean-Claude Van Damme turned down the role of Johnny Cage in the film Mortal Kombat (1995) to do Street Fighter (1994). / Despite negative reviews the movie did make a profit. It grossed 33 million domestically and 66 million worldwide, earning almost triple its production budget of 35 million. / Fabio was considered for the role of Vega.

Cottage Cheese

Såg den för några dagar sen...du slösar på din tid av att kolla på den här filmen.

Hanes

Det finns ingenting att säga om den här filmen. Bara att den är riktigt, riktigt, riktigt usel