Vantage Point

Vantage Point Köp filmen på CDON

Handling: Thomas Barnes och Kent Taylor är två hemliga agenter med uppdrag att skydda President Ashton. När presidenten anländer till Spanien för att hålla tal inför en anti-terroristkonferens sker ett mordattentat och när jakten på attentatsmännen tar vid, utbryter kaos. I folkmassan befinner sig Howard Lewis, en amerikansk turist som spelar in hela händelsen på sin dvdkamera. Samtidigt på andra sidan stan befinner sig producenten Rex Brooks som TV-sänder händelsen live till miljontals tittare världen över, med intentionen att bevaka presidentens besök i Spanien. När alla börjar synka sina historier faller bitarna i pusslet sakta på plats.

År: 2008
Regissör: Pete Travis
Originaltitel: Vantage Point
Alternativ titel:Utsatt Läge (Svensk Titel)
Matthew Fox
Zoe Saldana
Édgar Ramírez
Richard T. Jones

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Till en början var den helt okej, men ju längre filmen höll på desto sämre blev den. Överlag en väldigt rörig film som inte heller var varken särskilt spännande eller intressant. Svag tvåa.

Hook

Spännande i samma ton som 24 serien på tv.
Mycket är överraskande och actionfyllt från början till slut, jag gillade mest det att man fick se ur allas synvinkel, gjorde det till ett större bättre pussel.

Delvis förutsägbar när det gällde vissa karaktärer, dock så var det en överraskning hur andra fick reda på vad hur och när... en smart thriller. Vantage point få en solid trea, värt att se.

En annorlunda film men mycket bra action. Framförallt bilscenerna är riktigt bra gjorda. Häftigt att se filmen från många olika personers vinklar samtidigt som det blir lite långsamt när man vet ungefär vad som ska hända. Men jag gillar att filmen har lite annat än en vanlig actionrulle.

struwe

Tycker inte den räcker helt upp till en trea men den är helt okey.Man har ju sett betydligt tråkigare filmer iallafall

Suck! Vad tråkig. Allt händer om och om igen.

Lägg av!

andor

En sevärd, intressant, men lite otrolig film.

Brita

Actionfilm där man får följa flera personer genom en dramatisk händelse. Tycker inte riktigt att de får ihop det helt trovärdigt i slutändan. Det är dock en helt ok film men räcker inte hela vägen till en trea.

Va? Vad tusen handlade den här filmen om? Känns inte som att de tänkt igenom ordentligt innan de började filma.

movie-king

sjukt bra film! Stark 4