Jurassic Park - The Lost World

Jurassic Park - The Lost World Köp filmen på CDON

Handling: På en närbelägen ö har dinosaurierna i största hemlighet överlevt och lever i full frihet, men det finns ett överhängande hot - en plan att fånga dinosaurierna och föra dem till fastlandet. Två grupper möts där under extremt farliga förhållanden och tvingas samarbeta för att kunna överleva.

År: 1997

Thomas F. Duffy
Joseph Mazzello
Ariana Richards
Thomas Rosales Jr.

En värdig uppföljare, detta är ren underhållning, en T-Rex downtown? Bara det är hur kul som helst. Den här filmen lyfter verkligen serien, den är inte lika spektakulär och snygg som ettan, nu har man lagt krut på det hektiska, och på mer action och äventyr. Jeff Goldblum är verkligen bra i den här filmen.

crazybaby

Nej, jag har aldrig gillat Jurassic Park - filmerna. För mig är de inte skrämmande på något intelligent, smart sätt, utan det är bara en smula spännande att se vem som ska bli uppäten härnäst.
Dock är filmen aningen bättre än trean, och får en tvåa p.g.a. den smula spänning jag nämnde.

Det här är i mina ögon en onödig uppföljare till dinosaurieklassikern Jurassic Park. Bara vetenskapsmannen Ian Malcolm och finansiären John Hammond är med från den första filmen och det känns på något sätt tunt. Annars är det mindre storslaget, mörkare, tråkigare dinosauriescener, sämre handling och en ovanligt blek Peter Stormare som gör att jag har svårt att ge den här filmen mer än godkänt. Jeff Goldblum är den ende som lyser, men slutet känns bara för mycket.

Ajice

Det här är ingen bra film, jag gillade den när jag var liten. När jag ser den nu 18 år senare är det fantastiskt jättedåligt att det blir kul, älskar honest trailer versionen ^^, MEN det är ju en klassiker, ungefär som E.T.

Jag har en tendens att blanda ihop den här och den första så den här kan inte vara särskilt unik... Påminner för mycket om ettan. Gillar temat dock.

AR2D2

Av ren nostalgi (kan man kalla det nostalgi trots sin ringa ålder?) tycker jag att filmen är hur bra som helst, för att inte tala om filmens theme-song som fortfarande kan ge mig rysningar.
Trots att jag gillar filmen av rent "sentimentalt" värde så kan jag tyvärr inte ge den mer än en trea.

heroin

Mycket seg och sämre än sin föregångare.
Det enda som lyfter upp lite är när dinosaurierna invaderar stan samt snygga effekter.
En besvikelse, ska man ens våga se trean?

Christiian2

Denna är sämre än 1an men gillar den ändå!

jag tänker gå emot strömmen och säga att den här e bättre än ettan fast ettan va ju inte dålig..den va bara mindre bra jämfört med denna..bra handling och bra skådisar specielt peter stormare som svär på svenska här(han har en tendes att prata svenska i spielbergfilmer)

MaliciousDelight

Nja, inte lika bra som ettan givetvis. Men den är ändå helt okej.

Jurassic Park (1993)
Jurassic Park III (2001)
Jurassic World (2015)
Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Jurassic World: Dominion (2022)