Jurassic Park III

Handling: Tiden har haft sin gång, evolutionen har gått hiskligt snabbt och nya typer av dinosaurier har sett dagens ljus på den ursprungliga påtänkta parkön (La Isla) Sorna. Den berömde paleontologen (Sam Neill) och forskaren (Laura Dern) går än en gång, till slut, med på att följa med till ön, dock bara på en flygtur runt denna tidigare avelspark för förhistoriska djur. En rik äventyrare och dennes hustru bekostar allt. Efter en kraschlandning upptäcker forskarna att paret inte varit ärliga - de letar efter sin son - och att öns invånare är smartare, snabbare och argare än de trott.

År: 2001

Julio Oscar Mechoso
Blake Michael Bryan
Sarah Danielle Madison

filmernas härskare

Det blir nästan hopplöst fånigt och trist när en grupp människor är på jakt efter ett barn i en av dinosauriebefolkade öarna.

Visst är Sam Neil och Macy är roliga att se på, men de gigantiska ödlorna ser plastigare ut och fånigare ut än någonsin, vilket sänker det hela. Det blir aldrig särskilt spännande och tack gode Gud att Steven Spielberg gav regissörstolen till Joe, för han hade säkerligen fått ett sämre rykte om han regisserade denna skräpfilm.

Sedan vill jag bara skrika av fasa när en fult animerad Allosaurus (om den nu hette så) tar över Tyrannosaurus Rex tron.

En positiv sak med filmen är telefonens ringsignal som här används på ett smart vis och dessutom trodde jag att någons mobiltelefon ringde när man hörde ringsignalen.

Inledningen och sekvensen på bron är även de sevärda, men är annars inte alls något att imponeras över.

Den sämsta i trilogin.

Filmen är helt gjord för att glida på tidigare mästerverk och tjäna lite extra pengar. Ganska värdelöst manus och effekterna håller ungefär samma klass som ettan, vilket man kan tycka är konstigt med tanke på hur många år som gått...

En tvåa får den bara för att jag är snäll. Den har i alla fall kvar mycket av det skräckinjagande som genomsyrar den här trilogin.

LittleDeadGirl

Jag kan säga så här : 1:an ÄGDE, 2:an SÖG, och 3:an är helt ok.
Tycker fortfarande att 1:an är bäst!!

// The cute little dead girl O.o

Några nya dinosauriearter, annars inget nytt sen föregående film.

Crocodile

Det här är den mest genom tänkta Jurassic Park filmen då den inte är lika full med misstag inom handlingen som den första och andra filmen är. Jurassic Park III är den bästa av alla tre Jurassic park filmerna, men den är inte lika underhållande som de två första filmerna är. De flesta utav skådespelarna är bra men några utav dem var dåliga. Special Effekterna är väldigt bra.

heroin

Bättre än tvåan, inte riktigt lika bra som ettan.
Spännande intrig med föräldrarna som lurar med sig forskaren, och som vanligt snyggt jobb med dinosaurierna (även fast detta inte är så imponerade nu som det var när första filmen kom).

En svag trea landar betyget på, helt okej film.

den sämsta delen i jurasic park serien..trodde ingen av dem skulle va dålig men den här va dålig nära på usel..förstöra en så bra serie me denna usla film

MaliciousDelight

Den är mycket sämre än de andra två filmerna. Fy!

godkänd är den men inte mer. Tyckte det var en svag handling men okej helhet, som skådespel och animationer

Sillferhjelm

Spännande, dock för lite handling.

Jurassic Park (1993)
Jurassic Park - The Lost World (1997)
Jurassic World (2015)
Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Jurassic World: Dominion (2022)